על הזריקה

אחרי שלפני כשנה התבשרנו על קץ האנושות, אחרי שעברנו סגרים, דיכוי, התאבדויות ודיכאונות בחסות הטירוף של המערכת הפוליטית, הגענו לפרק ההזרקות. את הסיפור של כולנו חייבים להתחסן כדי שזה יהיה יעיל לא רק שאינני מבין, גם איני רואה כיצד הדבר יהיה אפשרי. עו"ד ברק כהן בטור מיוחד
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%91%d7%a8%d7%a7-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
עו"ד ברק כהן, מתקשה להבין

לפני כשנה בישרו לנו על קץ האנושות.

סביב הנרטיב הזה נכנסה המערכת הפוליטית לטירוף וגנרל מטומטם שם בתיק 1.3 מיליון פתקים ומסר אותם ביד האויב. האויב נתניהו.

דחפו אותנו לסגרים – סגר ראשון בו אסור לצאת מעבר ל 100 מטרים.

הפחד שהוחדר היה כה עמוק, והצייתנות החברתית הגיעה לשיא. ערב ערב הופיעה "ההנהגה" בליווי סמכות רפואית ושיווקה את צייתנות קץ האנושות.

אין מיטות וצפויות הרבה מיתות. אין מכונות הנשמה ומערכת הבריאות לא תספוג את היקף החולים הצפוי.

סגר שני בו אנחנו מופחדים ומובהלים, אך מקבלי ההחלטות? הם מפרים בבוטות

ואם הם מפרים, אז אולי אינם מפחדים? ואם אינם מפחדים, אז אולי הסיפור על קץ האנושות לא מדויק? בינתיים עשרות אלפי עסקים נשברו ונגמרו. הם לא יחזרו. אין סיכוי שהם יחזרו. יקומו עסקים אחרים. עסקים שיתאימו לעולם החדש שקם ונוצר. מאות אלפים יושבים בבית ומקבלים שכר מהמדינה. לאיזה עבודות יחזרו בדיוק? באיזה מצב נפשי הם בכלל נמצאים? אדם שיוצא ממעגל עבודה ומשגרת עבודה צריך וואחד תהליך טיפולי כדי לשוב לשגרה.

ובמקביל מפעילים דיכוי.

שוטרים שמכים במהלך אכיפת קורונה. מכות למי שמסתובב בלי מסכה ופצצות למי שאוכל בכיכר. פחד מקנסות וממכות התפשט במרחב. וכל זאת בחסות ההסכמה החברתית כי יש מגיפה וצריך להתמודד מולה. ההסכמה החברתית הכשירה כל אגרוף שהונף לעברנו. הסכמה שהפכה כל מפגש חברתי לפיגוע טרוריסטי.

היו ימים במהלך הקיץ שבהם התערערתי לחלוטין. כל הסיפור על קץ האנושות הרתיח אותי. הים מפוצץ באנשים, צפופים ומתחככים. כולם כבר היו צריכים למות. ואיך לא מתו עשרות אלפים בעזה הנצורה? וכיצד לא באה שואה על החרדים ועל הערבים? שאלתי את עצמי אז ולא מצאתי תשובה.

ובינתיים התאבדויות ודיכאונות ואלימות במשפחה ומתח ועצבים ותסכול ועוני הולך וגובר. ומערכת פוליטית שאי אפשר להאמין בה לאיש. שקרנים כולם, ובראשם גדול נוכלי ישראל בכל הדורות. בנימין בן צילה נתניהו.

"דחפו אותנו לסגרים". השוטרים אוכפים את מגבלות הקורונה

נתניהו אשר בתוך כל הסיוט המתמשך הזה, טורח אך ורק על ענייניו האישיים. הכל חרב והוא החליט כי מדינאות "השלום" עם דובאי תזכה לעדיפות עליונה. המדינאי הדגול "מביא הסכמים" בזמן שהכל קורס. קיום משותף שמתוחזק במענקים, בהפחדה, בפולחן אישיות ובדיכאון מושתק.

_______________________________________________

לטובת האינטרס האישי של הנוכל

________________________________________________

הכל קורס בזמן שהמערכות מגויסות למציאת פתרון לבעיה גדולה אחת – המשפט הפלילי שלו. הכל צדדי למשפט הפלילי. אי אפשר לשבת בכיכר דיזנגוף כי הדיון המשפטי קרב ובא. נכנסים לסגר כי המשפט קרב; אלה לא נכנסים לסגר כי הוא זקוק להם וההם מקבלים עצימת עין כי זה מקדם אותו. כל הקיום המשותף נע בהתאם לאינטרס האישי של הנוכל הבזוי.

והחברה לא מתקוממת. צייתנות של ילד מוכה וחבול. עושים בנו כרצונם ואנחנו שתוקים וחבולים. בכח האגרוף, הקנסות והתעמולה.

ועתה הגענו לפרק ההזרקות. לא סגר, לא מסיכה, לא שמירת מרחק והיגיינה – אלא זריקה, בעצם שתיים וזהו, אנחנו חוזרים לחיים. כמה קל ופשוט. מדעי. בלתי ניתן למחלוקת.

גדול נוכלי ישראל בכל הדורות מתיישב, מפשיל את החולצה, וד"ר ברקוביץ מזריק לו את הפייזר. עד כה אחלה יוזמה – מביאים חיסונים, כאשר התפיסה המקובלת היא שמי שמעוניין יכול לקבוע תור ולהתחסן. כמו כל חיסון בכל זמן. בכל שנה ישנו חיסון לשפעת. מי מתחסן מפני שפעת? מי שרוצה. וכך החל המסע – בבשורה שלפיה כל מי שמעוניין יוכל להתחסן. שזה באמת שירות מצוין. אמיתי.

חיסון לקורונה, צילום: פלאש 90

והציבור הלך לקבל את זריקת פייזר והכל טוב ויפה וראוי ונחמד הדבר הזה עלינו. ראשית המבוגרים, כדי לסלק מעליהם את אימת המחלה והמוות. זהו, הם מחוסנים ולא ייפגעו. גם שוטרים, מורים כלל שירות המדינה. זה נתפס כפריבילגיה. זכות להצליח להשיג חיסון. ואז בני 50 ו 40 ו 30. מי שרוצה לקבל זריקה קובע תור ויוצא ממעגל התחלואה.

ואז החל סיפור חדש. סיפור שהולך ומתבסס מאוד בימים אלה. נקרא לו סיפור החיסון הקולקטיבי. מהו החיסון הקולקטיבי? זה כבר לא החיסון שאנחנו מכירים, זה שאתה בוחר אם לקחת או להימנע. אותו חיסון שאם אתה לוקח אותו יצאת ממעגל התחלואה. כאן מדובר בחיסון מותנה. מותנה בכך שכולנו – או רוב מכריע מאיתנו – ניטול אותו. שאם לא כן הוא חסר ערך. זה מה שמספרים לנו עכשיו.

ואני מוכרח להודות שאני די המום. ראשית כי אם באמת מדובר בחיסון שיעילותו מותנית בכך שכולנו ניטול אותו – זה נתון שחייב היה לומר מראש. מדוע? כדי שכל הנתונים יובאו, בשקיפות, מתוך דיון ציבורי, תוך חשיפה להסכמים, לפרוטוקולים ולמכלול השיקולים, הסיכונים והסיכויים. לא יעלה על הדעת לספר לנו סיפור על חיסון שמי שרוצה יכול לקחת ואז לעבור לסיפור של מי שלא לוקח הוא רוצח בפוטנציה. לא, לא, לא, ממש לא.

מי שנוטל חיסון הוא בהחלט אדם שהחליט לשמור על עצמו מפני הווירוס. אך מי שלא מתחסן אינו רוצח בפוטנציה. מי שמחייב נטילת זריקה תוך הפעלת לחצים חברתיים ושלטוניים הולכים וגדלים – ללא דיון ציבורי, ללא מסמכים שקופים, ללא פרישת השיקולים, הסיכויים והסיכונים מסכן את כולנו. אין סיכון גדול יותר מעדר הדוהר בעיניים מכוסות.

________________________________________________________

לא מכחיש קורונה

__________________________________________________________

ובכל הכבוד – לצעוק המדע, המדע וסולידריות סולידריות לא מחליף את הדיון הציבורי, את המסמכים הדרושים, את החוזים בין המדינה לבין חברות התרופות, כולל כל הנספחים. בעסקה בין גדול נוכלי ישראל בכל הדורות לבין חברת תרופות שדופקת מילארדים אני מרשה לעצמי את החשדנות הבסיסית. את הספקנות הבריאה שמחייבת בדיקה ופיקוח. פרוטוקולים מושחרים או חסיון על הסכמים לא מחזק את האמון שלי יותר מדי.

אינני מכחיש קורונה, ההיפך מכך. בעיני מדובר בוירוס שהוא וואחד גזירה על האנושות. גזירה שהאנושות גם ראויה לה – על הפגיעה בטבע, בבעלי החיים, בפליטים, במוחלשים. בתרבות הצריכה החולנית ובתחושת הבעלות בעולם.

איני מכחיש כי זריקת פייזר מחסנת מפני הווירוס. הזריקה מספקת חיסון מפני הווירוס. על כן, כל מי שנוטל את הזריקה אמור ליהנות מהגנה מפני הווירוס.

את הסיפור של כולנו חייבים להתחסן כדי שזה יהיה יעיל לא רק שאינני מבין, גם איני רואה כיצד הדבר יהיה אפשרי. כלומר, במנותק מעמדתי האישית, אינני רואה כיצד החיסון יגיע לכלל האוכלוסייה או להיקף מספיק ממנה.

ראשית כי החרדים ואנשי האמונה בה' פחות מתרגשים מאלוהי המדע. לצעוק לחרדים "מדע, מדע" לא בדיוק משכנע אותם. ראינו זאת ואנחנו עדיין רואים זאת. מבחינת החרדים הקורונה תמוגר ככל שעבודת ה' תגבר. זהו נרטיב שונה לחלוטין והתעלמות ממנו לא תסייע לאיש. אם כן, מליון איש שחיים בארץ עלולים לשחוק את פרוייקט החיסון הקולקטיבי.

שנית, ישנו זרם לא מבוטל של אנשי הרפואה הטבעית או המשלימה או איך שכל אחד קורא לו. תפיסה רפואית אשר רואה בחיסון אמצעי שדווקא פוגע במערכות החיסוניות ומונע מהאנושות להתגבר על הוירוס. אלה מציעים פתרונות של שינוי אורח החיים, מעבר לתזונה בריאה, ספורט ושגרה "פחות מערבית".

שלישית, ישנו זרם שאיבד את האמון לחלוטין. לא מאמינים לאיש. מכנים אותם בלעג קונספירטורים, אך אין מי שיאשים אותם על כך שכל רכיב במציאות נתפס בעיניהם כתרמית מוזמנת. כל כך הרבה פעמים רומו והקונספירציה הפכה לאמצעי הגנה מפני תרמית נוספת.

רביעית (בעקבות הערה) ישנם מי שלא אושר לחסנם כלל. ילדים ונשים בהריון למשל.

קורונה קשישים חיסון אחות
חיסונים לקורונה בבתי אבות (למצולמים אין קשר לנאמר). צילום: פלאש 90

____________________________________________________

קושי אובייקטיבי להגיע לחיסון עדר

_____________________________________________________

ישנן בוודאי עוד קבוצות, וכפי שזה נראה כרגע ישנו קושי אובייקטיבי להגיע לחיסון עדר. על כן הדרך היחידה לממש את פרוייקט החיסון הקולקטיבי היא בכפייה. בתחילה באמצעות סנקציות חברתיות, בהמשך כספיות ולבסוף גם שלילת חירות ממש באמצעות הפללה. אלה הכלים המקובלים אצל השלטון הבזוי שנוסד בארץ.

ואז נשאלת השאלה הכבדה – מה גבול אמצעי הכפייה שראוי להתיר, מתוך הנחה שמדובר בקבוצות המתנגדות לחיסונים מזווית אידאולוגית. כמה לחץ ראוי להפעיל על היחיד ועל קהילות בשם האינטרס לחיסון קולקטיבי?

ואז ראוי להשלים ולשאול עד כמה ראוי ללחוץ ולכפות, כאשר כל מערכת קבלת ההחלטות באשר לחיסונים נסתרת, חשוכה וחסויה. ועל כך יש להוסיף את העובדה שמדובר בשלטון נכלולי ובחברות תרופות בעלות אינטרס כלכלי עצום – ומעל הכל יש לזכור את האדון נאשם בשוחד שמוביל זאת.

בנסיבות אלה, עצמת הסנקציות החברתיות על מי שאינו מתחסן לא יכולה להיות גבוהה מדי. בוודאי לא על חרדים, על אנשי הרפואה הטבעית ועל מי שאיבדו את אמונם לחלוטין.

ואם מצער או מרתיח אתכם שאיבדתם את הקבוצות הללו? ואם כואב לכם שאינן מפגינות "סולידריות"? אולי כדאי שנשאל כמה סולידריות וחיבור קיימתם איתם, אנשי המדע וההשכלה, לפני שביקר אותנו אדון קורונה.

לכו לקבל זריקת פייזר אם אתם מעוניינים להתחסן מפני וירוס קורונה. הוא יסייע לכם, בכך אין ספק. אך אם הסיפור הוא של פרוייקט חיסון קולקטיבי לא ראוי להמשיך ללא דיון ציבורי והבאת כל הנתונים בפנינו. איננו עדר ומי שבוחר להיות כבשה כלואה מרצון, שיבושם לו. יתרה מכך, יש להכיר במציאות שלפיה ציבור רחב מתנגד אידאולוגית לקבלת חיסון, בין מטעמים דתיים, בין מטעמים של תפיסה רפואית שונה ובין אם מחוסר אמון טוטאלי.

"כל הקיום נע בשביל האינטרס שלו". רה"מ, בנימין נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כל אלה משפיעים מאוד על בחירת נקודת האיזון הראויה עם הטלת סנקציות שונות על מי שבוחרים להימנע מחיסון.

מדובר בסוגיה מורכבת ואין צורך לצעוק ישר "מכחיש קורונה" או "תומך חיסונים" או "דיקטטורה" או "רוצחים בפוטנציה". הצעקנות הזאת לא מועילה וגם לא מעניינת.

ואלו הדברים שהיו לי להביא באופן אישי וכנה באשר להבנתי את פרוייקט החיסונים.

לילה טוב 😘

נ.ב
תאכלו ירקות, פירות, קטניות ועשו ספורט. הימנעו מאכילת בעלי חיים, מטוגנים וקפה ועישון. הימנעו מצרכנות יתר ומתרבות המון מנוונת. אל תשכחו להודות לשכינה הברוכה. זה אחלה מתכון לחיים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות