השכן שלא ישן – ומפריע לכולם

השכנים מרעישים בלילה? מלכלכים את חדר המדרגות? משתלטים על האזורים הציבוריים או על החנייה? כך תתמודדו איתם
עו"ד הלן דורפמן |
בחורה מחזיקה ראש על רקע חלון

הפתגם המפורסם אומר שעדיף שכן טוב מאח רחוק, אבל יש מקרים שהשכנים שלנו פוגעים קשות באיכות החיים שלנו – בין אם זה ברעש שבוקע מדירתם בלי התחשבות, בין אם הם מלכלכים לנו את השטחים הציבוריים או אף מנכסים אותם לעצמם ובין אם גורמים לנו ללקות בדירה שלנו, כמו רטיבות וכדומה.

נכון, עדיף תמיד לנסות ולהשכין שלום בינינו לבינם, לפתור את הבעיות בדרכי נועם, אבל מה עושים שכזה לא מצליח? איך מתמודדים עם פגיעה באיכות החיים בגלל השכנים?

עו"ד הלן דורפמן

כשאין ברירה והניסיון לפתור את הסכסוך בדרכי נועם לא מצליח, עומדות בפניכם האפשרויות לפנות לרשויות השונות כדי שיסייעו לכם בפתרון הבעיה.

אם אתם מתמודדים עם מפגעי רעש או ריח, הסגת גבול או פשיעה ברכוש שלכם שנגרמה על ידי השכנים – ניתן להגיש תביעה לבית המשפט, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום.

לבית המשפט ניתן גם להגיש בקשה לצו מניעה זמני ולעתים אף צו הרחקה כאשר מתמודדים עם שכן שבמעשיו עלול לפגוע בשכנים.

אם השכנים מפרים את תקנון הבית המשותף, לרבות תשלום ועד בית, או שהם מנסים להשתלט על הרכוש המשותף – יש את האפשרות להגיש תביעה למפקח על המקרקעין שמתמחה בסכסוכים מסוג זה.

לצד אלו, ניתן גם לפנות בתלונה למשטרה, אך לרוב המשטרה מפנה את הצדדים לנהל את העימות בבית המשפט שכן מדובר בסכסוך אזרחי שלא נמצא באחריותה.

מבין כל האפשרויות האלו, ניתן להבחין במגמה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות בסכסוכי שכנים. מדובר בהליך של גישור, המנוהל על ידי מגשר שאינו צד לסכסוך. המגשר מנהל מעין משא ומתן בין הצדדים כדי שבסופו של דבר יושגו הבנות בין השכנים ויגיע קץ לסכסוך. הליך הגישור נחשב ליעיל, מהיר יותר וזול יותר מהגשת תביעה לבית המשפט ולכן עשוי להוות פתרון טוב אם אתם מתמודדים עם שכן בעייתי.

_______________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%94%d7%9c%d7%9f-%d7%93%d7%95%d7%a8%d7%a4%d7%9e%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות