למרות חשד למכירת סמים לקטינים – החשוד שוחרר ממעצר

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, מעיין בן ארי דחתה ערר אשר הגישה המשטרה על שחרורו של תושב הרצליה, בן 25, שנעצר בחשד בסחר בסמים והחזקת סם מסוג קנאביס במשקל של כ- 300 גר'. השופטת קיבלה את דברי הסנגור עו"ד אמיר ברכה שהמשטרה לא קידמה את החקירה וניתן לשחרר את החשוד לחלופת מעצר.
רונן לוי |
ג'וינט. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מדובר בחשוד שנעצר לפני כשבוע וחצי בחשד כמי שהחזיק סם מסוג קנאביס במשקל של כ- 300 גר', ומעורב במספר עסקאות סחר. על פי החשד החשוד מכר סמים לארבעה אנשים, בהם קטינים, במספר הזדמנויות.

בשל העובדה שהחקירה בעניינו של החשוד למעשה הסתיימה ואף התקבלה חוות דעת סם, הורתה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית אופיר, לשחרר אותו למעצר בית. אולם, המשטרה התנגדה לשחרור וביקשה עיכוב ביצוע על מנת להגיש ערר.

בדיון בערר שנערך בבית המשפט המחוזי אמר נציג המשטרה, כי השופטת אופיר טעתה כששחררה את החשוד. "השופטת", טען נציג המשטרה, "מנמקת אמנם את סיבת השחרור בכך שפעולות החקירה מבחינתה הסתיימו. יש כעת את חוות דעת הסם. מדובר בשתי עסקאות שתועדו על ידי הבלשים. יש שני קטינים שקנו מאותו יוזר בטלגרם. בכוונתנו להגיש כתב אישום עם בקשת מעצר… אנחנו רואים בו אדם מסוכן".

"הפרה של זכויות אדם", עו"ד אמיר ברכה

הסנגור, עו"ד אמיר ברכה, שביקש להשאיר את החלטתה השחרור על כנה, ציין בין השאר, כי מרשו ישב כשהוא אזוק ידיים ורגליים מעל 24 שעות בגלל שלא היה לאן לקחת אותו, הותירו אותו אזוק ידיים ורגליים עד שהגיע לבית המשפט.

"יש כאן הפרה של זכויות אדם ברמה הכי גבוהה שיש", טען עו"ד ברכה, "והתנהגות שצריכה לקבל ביטוי בהחלטות בית המשפט".

"אנחנו נמצאים במעצר ימים", הוסיף הסנגור. "אותי לימדו שמעצר ימים זה לצרכי חקירה ולא לצרכי מעצר בהמשך, אין דבר כזה. לפני עשרה ימים, נעצרו שניים כאשר יש צו חיפוש, מצאו בבית כ- 300 גר' קנאביס. הצו היה חודש לפני. ביום הדיון, אחד שוחרר ולגבי המשיב כאן נטען לגבי פעולות חקירה ברות שיבוש והם לא עשו דבר בזמן הזה".

השופטת בן ארי דחתה את ערר המשטרה והחשוד שוחרר לביתו. "בית המשפט קמא סבר כי ניתן לאיין את המסוכנות בקביעת תנאי שחרור", כתבה השופטת בהחלטתה, "כאשר נתן ביטוי לכך שהחקירה הסתיימה וכי מדובר היה בהארכת מעצר רביעית, על כל המשתמע מכך. שמעתי טיעוני הצדדים ועיינתי בהחלטות הקודמות של בית המשפט קמא, ואיני סבורה כי נפלה בה שגגה".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מעיין בן ארי

___________________________________________________________

עו”ד אמיר ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות