עבודות שירות לרונן ביטי שהורשע בעבירות מין עם מעריצותיה הקטינות של בתו הזמרת

9 חודשי עבודות שרות נגזרו על רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שנהג לערוך שיחות על מין שכללו גם העברת תמונות וסרטונים עם מעריצותיה הקטינות של בתו. המועצה לשלום הילד תדרוש מהפרקליטות לערער
נעמה כהן |
רונן ביטי עם עורך דינו, אבי חימי. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, גזר 9 חודשי עבודות שירות על רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בעבירות מין בקטינות שהיו חברות בקבוצת מעריצות של בתו.

בנוסף, נגזר עליו עונש מאסר על תנאי והוא נדרש לפצות את המתלוננות. המועצה לשלום הילד הודיעה כי תדרוש מהפרקליטות לערער.

על פי כתב האישום, בשנת 2014 הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", שאחד ממנהליה היה רונן ביטי.

בקבוצה זו השתתפו כ-70 קטינות שמעריצות את בתו, עדי, והיא הייתה פעילה בתקופה הרלבנטית לכתב האישום.

בהמשך נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות מצומצמות יותר, עם מי מהקטינות, חלקן ביוזמת רונן ביטי וחלקו ביוזמת הקטינות.

החל מחודש יולי 2017 ועד לסוף חודש ינואר 2018, נהג ביטי לשוחח עם קטינות המעריצות את עדי, הן בקבוצת "ביטי אימפריה", הן בקבוצות הוואטסאפ הנוספות והן בצ'אט פרטי, חלקן שיחות בעלת תוכן מיני.

הזמרת עדי ביטי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שרונן ביטי הפנה את הקטינות לאפליקציית טלגרם הוא נהג הנאשם להגדיר "מחיקת הודעות אוטומטית" ולנהל עימן שיחות בעלות אופי מיני.

בין השאר נהג הנאשם לשאול את הקטינות האם הן מאוננות, להציע להן לעשות כן ומחלקן ביקש שתשלחנה לו הודעה קולית בה הן גונחות. הנאשם נהג לשלוח לחלק מן הקטינות תמונות ותצלומי וידאו של גברים מאוננים ומגיעים לפורקן, ולחלק מהן הציע להחדיר אצבעות או מלפפון לאיבר מינן.

התביעה עתרה למאסר בפועל, ועמדה בטיעוניה בהרחבה על חומרת עבירות המין שביצע ביטי כלפי הילדות הקטינות, שאינה פחותה רק משום שבוצעה באמצעים טכנולוגיים. "הנאשם ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות שהעריצו את בתו הכוכבת, על מנת לבצע בהן, לאורך תקופה, עבירות מין מכוערות. הנאשם, הסלים את התנהגותו הפוגענית כלפי הקטינות, בשני אופנים: בתוך כל אישום ובין אישום לאישום", נטען על ידי התביעה.

מנגד, הסניגור עו"ד אבי חימי טען כי הנאשם איבד למעשה את דרכו בתקופה קצרה, בת מחצית השנה, בה בוצעו העבירות. עו"ד חימי עמד על כך שהנאשם ביצע את העבירות בצל משבר אישי וביקש כי המעשים שעשה לא ימחקו את השנים הרבות בהן הנאשם תפקד ללא דופי ובאופן נורמטיבי.

לדברי עו"ד חימי, ההתנהלות בקבוצות הוואטסאפ היתה מאוד מבלבלת. חטאו המרכזי של הנאשם היה בכך שהרגיש חלק מהקבוצה, חרף פער הגילים הרב בינו לבין הנערות. התכנים המיניים הם לא עיקר השיח ולא היו יומיומיים. היו שיחות נוספות. עוד טען ב"כ הנאשם כי אין להקל ראש בהודאת הנאשם, על נטילת האחריות שיש בה ועל החיסכון הרב הן בזמן השיפוטי הן בהעדת הנערות.

כאמור, השופט קרשן, החליט לבסוף להסתפק ב-9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תכנית לטיפול מונע לעברייני מין וכן פיצוי 7 המתלוננות בסכומים של בין 8000 שקלים ל-21 אלף שקלים.

"כל עונש שאגזור על הנאשם, ודאי עונש מאסר לריצוי בפועל, יפגע בו באופן ממשי. ברי כי כליאת הנאשם מאחורי סורג ובריח תפגע בו קשות. גם מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות יפגע בו ובתדמיתו העצמית באופן משמעותי ומן הסתם יסב לו גם לפגיעה כלכלית", כתב השופט קרשן והוסיף: "יתרה מכך, הנאשם הוא אדם שהתנהל עד כה באופן נורמטיבי ללא דופי. עצם ההרשעה הפלילית בעבירות מין, על הכתם המוסרי הנלווה לה, פגעה וצפויה לפגוע בו גם בעתיד. עם גילוי המעשים שביצע חייו האישים והמקצועיים התפרקו. מאז הגילוי הוא ומשפחתו עסוקים פשוטו כמשמעו באיחוי השברים".

עו״ד ועו״ס לירון אשל, מנהלת מרכז הליווי לילדים נפגעי עבירה במועצה לשלום הילד: "גזר דין מקומם שמעביר מסר פסול וקשה לנפגעי העבירה ולכלל הילדים בישראל. נבקש מהפרקליטות לערער על גזר הדין. צריך להפסיק להזדעזע ולהתחיל לפעול לשינוי התפיסה של המערכת המשפטית שחייבת להטיל ענישה משמעותית ובלתי מתפשרת. על בית המשפט להתבונן לילדים בעיניים ולהבטיח להם, ולנו כחברה, צדק.זה לא מה שקרה כאן."

"ענישה של 9 חודשי עבודות שירות למי שפגע מינית ב7 ילדות (!!) – זה קצת יותר מחודש עבודות שירות כנגד כל ילדה שנפגעה. זו לא רק ענישה מקלה אלא ענישה מקוממת, מזיקה ושאינה רואה את נפגעי העבירה. מדובר בגזר דין שמעביר מסר פסול וקשה לנפגעי העבירה ולכלל הילדים בישראל. נבקש מהפרקליטות לערער על גזר הדין. צריך להפסיק להזדעזע ולהתחיל לפעול לשינוי התפיסה של המערכת המשפטית שחייבת להטיל ענישה משמעותית ובלתי מתפשרת. על בית המשפט להתבונן לילדים בעיניים ולהבטיח להם, ולנו כחברה, צדק. זה לא מה שקרה כאן.

"מגיע לאותם ילדים אמיצים, שחשפו את הפגיעה, לדעת שיש דין ויש דיין ושהענישה הולמת את חומרת העבירות ומאפשרת להם לשים את הפרק הזה מאחוריהם ולהמשיך את תהליך השיקום. עוד היום המועצה לשלום הילד תפנה לפרקליטות שעתרה לענישה של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח להגיש ערעור על גזר הדין".

אחת הילדות שנפגעו לוותה ע"י מרכז הליווי לילדים נפגעי עבירה שמפעילה המועצה לשלום הילד

________________________

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

לצפיה ודירוג כבוד השופט מיכאל קרשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות