רוכב אופניים חשמליים נפצע בתאונה, האם יפוצה?

למרות פסיקה קודמת שקראה שלא לפצות רוכבי אופניים חשמליים, בית המשפט פסק 186 אלף שקל לצעיר שנפגע מרכב חולף
אייל חן |
אופניים חשמליים. המצולם אינו קשור לכתבה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות פסיקה קודמת המותירה רוכבי אופניים חשמליים ללא פיצוי בעת שנפגעו, פסק דין שניתן בימים האחרונים בבית משפט השלום ברחובות קובע פיצוי בגובה 186 אלף שקל לרוכב אופניים שנפגע מרכב חולף.

שופטת בית המשפט השלום ברחובות, רנה הירש, נתנה תוקף של פסק דין להסכם הפשרה, אליו הגיע עו"ד אלי דסה שייצג את רוכב האופניים, עם באי כוחה של חברת הביטוח מטעם הרכב הפוגע.

על פי התביעה, שהוגשה לפני כשנתיים על ידי עו"ד דסה, נפגע רוכב האופניים החשמליים ממכונית פרטית באזור דרום תל אביב. רוכב האופניים, כבן 25 הועבר לטיפול במוקד חירום, שם אובחנו חבלות בגב התחתון ובבית החזה ובסיום הטיפול שוחרר לביתו בהמלצה להמשך מעקב רפואי ומנוחה.

לאחר שחלה החמרה במצבו, הועבר הרוכב לבית החולים ולאחר מכן המשיך במעקב אורתופדי במסגרת קופת החולים והופנה לקבלת טיפולי פיזיותרפיה. בעקבות התאונה החל הצעיר לסבול גם מכאבי ראש ומסחרחורות ועל כן הופנה למעקב נוירולוגי.

בתביעה טען עו"ד דסה, כי מאז התאונה סובל רוכב האופניים מכאבים ומהגבלה בתנועות הצוואר, הגב, מהקרנת הכאבים לגפיים, מקשיים בתפקודים ידניים, בהרמת משאות, בעמידה, בישיבה ובהליכה ממושכות, מכאבי ראש ומסחרחורות, והטיפולים בו צפויים להימשך גם בעתיד.

"התובע", נכתב בתביעה, "צעיר בתחילת דרכו, אשר עובד בעבודות מזדמנות, ומחמת מגבלותיו הנובעות מהתאונה מתקשה בביצוע עבודתו, צמצם את היקף עבודתו, נזקק להפוגות ממושכת במהלכה ונגרמו לו הפסדי שכר. אין ספק כי מגבלותיו של התובע הנובעות מהתאונה ימשיכו ללוותו בעתיד בכל עבודה בה יבחר".

עו"ד דסה הוסיף: "מאז התאונה התובע מוגבל בביצוע יומיומיות שונות ובניהול משק ביתו, נזקק לעזרת הזולת וימשיך להיזקק לה גם בעתיד. עקב מגבלותיו הנובעות מהתאונה נזקק התובע לשימוש מוגבר במוניות ולהסעות מיוחדות ויזקק לכך גם בעתיד".

בסופו של דבר, למרות הפסיקה המותירה רוכבי אופניים חשמליים ללא פיצוי בעת שנפגעו, עו"ד דסה הגיע לאחר משא ומתן עם חברת הביטוח של הנהג הפוגע, כי היא תפצה את רוכב האופניים ב-186 אלף שקלים ובית המשפט ברחובות, נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.

__________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רנה הירש

____________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%9c%d7%99-%d7%93%d7%a1%d7%94

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות