תיקון חוק מקורות האנרגיה: צעד משמעותי לפתיחת השוק לייבוא מוצרי חשמל

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון לחוק מקורות האנרגיה שיבטל בדיקות מעבדה למוצרי חשמל בטרם הייבוא
מעיין לביא |
קיר בחנות מוצרי חשמל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צעד משמעותי בדרך לפתיחת שוק ייבוא מוצרי החשמל: הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון לחוק מקורות האנרגיה שיזם משרד האנרגיה – בוטלה החובה לבדיקת מעבדה מקדימה למוצרי חשמל טרם הייבוא – השוק ייפתח לדגמים חדשים של מוצרי חשמל והמחירים צפויים לרדת

התיקון לחוק מקורות אנרגיה, אושר אתמול בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, זאת במסגרת יישום החלטת ממשלה 2118 להפחתת הרגולציה. התיקון המרכזי בתקנות מאפשר לפתוח את שוק ייבוא מוצרי החשמל, כך שכל יבואן המעוניין לייבא מכשיר חשמלי לישראל, יוכל לעשות זאת ללא חובה של בדיקת במעבדה מורשית טרם הייבוא.

התיקון החדש קובע כי היבואן יוכל להצהיר על רמת היעילות באנרגיה של המוצר ועל כך שהוא עומד ברף המינימלי של יעילות באנרגיה – זאת, על פי נתוני היצרן או על פי בדיקה שערך היבואן במעבדה. לאחר מתן ההצהרה, יקבל היבואן באופן אוטומטי את האישור הנדרש לצורך הייבוא.

תיקון זה צפוי להביא לכך שיבואנים רבים, אשר ניצבים כיום בפני קשיים שונים, כמו עלות הבדיקה הנדרשת במעבדה, המתנה לקבלת תוצאות בדיקת היעילות באנרגיה ועוד, יוכלו לייבא מכשירי חשמל באופן פשוט יותר, עם הקלה משמעותית ברגולציה ובביורוקרטיה, ובכך להגדיל את מגוון המכשירים הנמכרים בישראל, תוך יצירת תחרות בין היבואנים, שתביא לירידת מחירים.

כיום, התקנות שתוקנו לפי חוק מקורות האנרגיה, מחייבות יבואן, אשר מייבא לארץ מכשיר חשמלי, כגון מקרר, מזגן, מכונת כביסה, טלוויזיה ועוד, לבדוק במעבדה מורשית את הדגם אותו הוא מתעתד לייבא במעבדה מורשית, בכדי לקבוע את רמת הדירוג האנרגטי של המוצר ולוודא כי הוא עומד ברף הכניסה המינימלי המותר בייבוא. רמת הדירוג האנרגטי נקבעת בתקנות אשר תוקנו מכח אותו חוק, וכך גם הרף המינימלי המאפשר ייבוא לישראל.

במסגרת התיקון לחוק, על מנת לוודא כי המכשירים הנמכרים עומדים בדרישות היעילות באנרגיה, יבצע משרד האנרגיה אכיפה ובקרה על היבואנים ויוכל לאמת את היעילות באנרגיה של מכשירי החשמל השונים במעבדה מורשית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות