שנת מאסר לתושב רהט שתקף שוטרים

בית משפט השלום בבאר שבע קבע כי הנאשם ישלם פיצוי של 8,500 שקל לשוטרים שהותקפו כדי "להביע שאט נפש מעזות המצח וכדי להרתיע אותו ואחרים מלעבור עבירות דומות"
רונן לוי |
רהט. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שופט בית משפט שלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר שנת מאסר לנאשם תושב רהט, שתקף שוטרים שהוזעקו לזירת תאונה. גזר הדין מחייב את הנאשם גם בפיצוי של 8,500 שקל לשוטרים שהותקפו ובקנס בגובה 4,500 שקל.

הנאשם, תושב רהט, הגיע למקום בו אירעה תאונה עצמית שעשה אדם אחר. על פי כתב האישום בעניינו, בעת ביצוע תיעוד הזירה בידי כוחות המשטרה, התקרב הנאשם בריצה אל עבר שוטר המתעד ודחף אותו. בהמשך, נטען, הוא ניגש לשוטר נוסף שהיה במקום, סטר בפניו וניסה לקחת ממנו את מכשיר הטלפון הנייד, כדי למנוע תיעוד של האירוע.

השוטר ניסה לתפוס את הנאשם ואולם, זה חמק ממנו ובסיוע יתר הנוכחים במקום ניסה להימלט. בהמשך האירוע, הותקפו השוטרים על ידי כ-10 אנשים, בהם הנאשם. השוטרים, כך לפי האישום, נאלצו לבצע ירי אזהרה באוויר. בסיוע תגבורת שהגיעה למקום – נעצרו הנאשמים וחלק מהמעורבים הנוספים באירוע.

בית המשפט ציין כי הנאשם עבר עבירות חמורות. "עבירות אלו מצביעות", כך לפי גזר הדין, "הן על זלזול בערך של שלום האדם ושלמות גופו והן, על היעדר מורא מהחוק ומנציגיו – אנשי המרות – שוטרי משטרת ישראל".

"המדובר", הוסיף השופט סולקין, "באירוע התרסה של ממש כלפי אוכפי החוק ומעבר לכך – באירוע שהיה בו כדי לסכן, באופן משמעותי, את שלומם הפיסי והנפשי".

לפי גזר הדין, על דרך הכלל, לא ימהר בית המשפט לפסוק פיצוי לשוטר המותקף בעת מילוי תפקידו, מאחר שהמדובר בסיכון מקצועי, שהשוטר מבוטח לגביו במסגרת תנאי שירותו. "אולם", נכתב, "במקרה זה, מוצא בית המשפט חשיבות להשתת עיצום כספי בדמות פיצוי לשוטרים הנפגעים. זאת, מאחר שהמדובר במעשה מתוכנן, במסגרתו חתר הנאשם למגע ובאופן התנהגותו, לרבות הסטירה לשוטר בפניו– היה משום השפלה מכוונת כלפי השוטר".

בהשתת הפיצוי, כך לפי השופט סולקין, יהיה בידי בית המשפט "להביע שאט הנפש מעזות המצח המיוחדת במקרה זה, כמו כן, יהיה בה כדי להרתיע הנאשם וגם אחרים, מלעבור עבירות דומות".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות