למרות צווי הגנה – תקף את גרושתו ואיים עליה

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 15 חודשי מאסר על הגבר, שבין היתר, הגיע לדירתה באישון לילה, ניסר את הסורגים ונכנס דרך החלון, היכה אותה ואיים עליה: "אם תתלונני למשטרה – לא תחיי"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר 15 חודשי מאסר על גבר שהורשע בשישה אישומים שונים ונפרדים, בהם הפר צו שיפוטי שנועד להגן על בת זוגו, הפרת צו של קצין משטרה, וכן שני אירועי איומים ועוד אירוע של תקיפה של בת זוגו לשעבר.

בכתב האישום צוין כי הנאשם והמתלוננת בני זוג ולהם ילד משותף בן 10, כאשר בת הזוג התגוררה יחד עם בנה בדירה בתחומי העיר לוד, למרות צווי הגנה שהוצאו לאישה, באחד המקרים, הגיע הנאשם לדירתה של המתלוננת וניסה להיכנס אליה דרך המרפסת.

במקרה אחר, עת שהתה המתלוננת יחד עם בנה ברכב בסמוך לכתובת דירתה, התקרב הנאשם לרכב ופנה לקטין וביקש ממנו שיפתח את חלון הרכב. במקרה נוסף, הגיע הנאשם לדירתה של המתלוננת כשהוא מצויד במסור וניסר באמצעותו את סורגי חלון הבית.

באחד האישום בכתב האישום מתואר מקרה בעת ששהו השניים בדירתה. על פי האישום, בת הזוג ישנה בחדר השינה ואז נכנס הנאשם לחדרה ודחף אותה. ואישום אחר תיאר כי הנאשם הגיע לדירת האחות ושוחח עמה לגבי המתלוננת ובמהלך השיחה אמר הנאשם "אם היא רק תתלונן למשטרה אני הורג אותה, היא לא תחיה ואני הורג אותה, אני נותן לה קודם כל אחת בבטן עם הסכין ואז אני חותך לה את הראש".

על פי האישום השישי בכתב האישום, בעת ששהתה המתלוננת במטבח של דירתה, שמעה את הנאשם משוחח בטלפון ומכנה אותה "שטן". בתגובה, אמרה המתלוננת לנאשם "אני אראה לך מי שטן". בנסיבות אלה, אמר הנאשם למתלוננת, "זה הבית שלי, את השפחה שלי, אם תעזי תלונה אחת מהכלא אני אשלח אנשים, את גמורה, אני אעשה אותך נכה, את לא תזכי לגדל את הילד שלך".

התביעה, הגישה את גיליון הרישום הפלילי של הנאשם, אשר לפיו ישנן לחובתו של הנאשם 17 הרשעות קודמות בעבירות סמים, רכוש ואלימות. כמו כן, הרשעתו האחרונה היא בעבירות אלימות כלפי אותה מתלוננת שבתיק שבפני ונגזר דינו ל-10 חודשי מאסר בפועל. בנסיבות אלה, באת כוח המאשימה טענה שיש להחמיר בעונשו של הנאשם שלא הִפְנִים את מהות האיסור שלא להשתמש באיומים ואלימות כלפי המתלוננת.

השופט אבו שחאדה, החליט לבסוף להחמיר בעונשו של הנאשם וכאמור גזר עליו 15 חודשי מאסר וציין בהחלטתו כי כל הבטחות הנאשם במקרים הקודמים היו הבטחות שווא. "דבריו של הנאשם בפני זהים לדברים שאמר לביהמ"ש גם בשנת 2016", כתב השופט. "גם אז הוא הבטיח שלא לעשות שימוש לרעה באלכוהול, גם אז הבטיח שלא להכות את המתלוננת ולא לאיים עליה, וגם אז הבטיח לא להשרות אווירת פחד בקרב בני ביתו, גם אז אמר שהוא מבין את הנזק שהתנהגותו הפוגענית גורמת למתלוננת ולבנם המשותף. בדיעבד, התברר שמדובר בהבטחת שווא. מכאן גם החובה שמוטלת על בית המשפט לגזור את דינו לעונש מחמיר יותר מזה שהושת עליו בתיק הקודם".

השופט הוסיף: "קיימת גם חומרה מיוחדת מעצם התעוזה בהפרת צו שניתן על ידי קצין משטרה והפרת צו שניתן על ידי בית משפט. ללמדך, שאין לו מורא מהדין, דבר שמותיר את המתלוננת נתונה לחסדיו עם תחושת בהלה מתמשכת ממנו, וזאת על אף רצונה להמשיך לחיות עימו. על בית המשפט גם לתת את הדעת לעובדה שכיום מדובר בשישה אישומים שונים ונפרדים".
____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות