שוחד או הונאה? מהן עבירות הלבנת ההון הכי נפוצות?

מהן העבירות המובילות בתחום הלבנת הון ומימון טרור ומהן דפוסי הפעולה הבולטים לשנת 2019? דוח הרשות להלבנת הון מפרט
רונן לוי |
פשיעה כלכלה שק כסף

השבוע פרסמה הרשות להלבנת הון דוח שנתי הכולל פירוט של פעילותה בשנה החולפת. מהפרסום עולה כי העבירות המובילות בתחום הלבנת ההון ומימון טרור בשנת 2019 היו הונאה, מרמה וזיוף וכי דפוס הפעולה הבולט היה פעילות בינלאומית.

לפי הדוח, העבירות המובילות בתחום הלבנת הון בשנת 2019 היו הונאה, מרמה וזיוף, כ- 24.7%, אולם תחום השוחד והשחיתות הציבורית ממשיך להוות נתח משמעותי מעבודת הרשות והוא עומד על כ-25%. עבירות נוספות שנרשמו הן עבריינות מסים, 11.5% ומימון טרור, 10.9%.

ברשות הלבנת הון מפרטים גם את דפוסי הפעולה הבולטים להלבנת הון בשנה החולפת. לפי הדוח, הפעילות הבולטת היא פעילות בינלאומית, כ-19% ואחריה פעילות במזומן, כ-13%, פעילות באמצעות נותני שירות מטבע, כ-10%, פעילות בחשבון, כ-7%, פעילות בנדל"ן כ-6.9% ושימוש באנשי קש, כ-6%.

הדוחן מגלה גם עם אילו מדינות ישראל מנהלת שיתופי פעולה מודיעיניים. כך עלה כי מבחינת מדינות שפנו לישראל לסיוע, עיקר הפעילות היא מול מדינות אירופה, 78%, והיתר מצפון אמריקה, כ-9% וממדינות אסיה ואירו-אסיה, כ-6%. המצב דומה גם הפוך, עיקר הפניות של ישראל לקבלת שיתוף פעולה בחקירות השונות היו לאירופה, כ-63% , לצפון אמריקה כ-20% ולמדינות אסיה ואירו-אסיה -9%.

ברשות להלבנת הון מציינים, כי גם בשנת 2019, נמשך תהליך מיצובה של ישראל בחזית המאבק העולמי בהלבנת הון ומימון טרור. בין היתר, מתייחס הדוח גם לכניסתה של ישראל לארגון ה-FATF, גוף בין ממשלתי שהוקם על ידי מדינות ה-G7 למאבק בהלבנת הון ומימון טרור.

"פשיעה כלכלית היא בעלת השלכות חברתיות עמוקות ופוגעת בקורבנות העבירה, בקופת המדינה ומסכנת את היושרה של המערכת הפיננסית הלאומית", אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן עם פרסום הדוח. "הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים פועלת לקידום מאבק אפקטיבי בתופעות הלבנת הון ומימון טרור וליצירת מסגרת כללים למאבק בהלבנת הון ומימון טרור, תוך הבטחת עמידתה של מדינת ישראל בכללים הבין-לאומיים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות