ניהל רשת למכירת כדורי אין אונות מזויפים, מה העונש שקיבל?

הנאשם, על פי האישום נגדו, הציג בפני לקוחותיו מצג כוזב כי מדובר בתרופות מקוריות והיה דמות דומיננטית במערך המכירה, אולם במסגרת הסדר טיעון הסכימה הפרקליטות לעונש קל במיוחד של 9 חודשי מאסר. ביהמ"ש קיבל את ההסדר אף שטען: "ענישה מקלה"
גילי סיוון-כהן |
כדורי מרשם כדורי דיכאון
כדורים, אילוסטרציה evanto

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה עונש מקל, של 9 חודשי עבודות ו-15 אלף שקלים קנס, על נאשם שהקים וניהל רשת מכירה של כדורים מזוייפים לאין אונות, כאשר באתרי האינטרנט של הנאשם, הייתה התייחסות לפרטי התרופות, שימוש במלל ותמונות מקצועיות, אשר נועדו להציג מצג כוזב לפיו מדובר בתרופות מקוריות.

על פי כתב האישום, שימש הנאשם כמנהל הרשת למכירת כדורי אין אונות מזויפים. במסגרת תפקידו הנחה הנאשם את שני הנאשמים הנוספים בפרשה, הנחיות הנוגעות לגובה מחירי הכדורים המזויפים, ניסוח מסרוני שיווק ואישר הנחות במחיר ללקוחות אשר התמקחו על גובה מחירי הכדורים.

הנאשם, כך נטען, ניהל את העסקאות באופן שהיה מקבל את פרטי הזמנות לביצוע רכישות הכדורים המזויפים אם באמצעות מספר הטלפון שהיו באתר מרשתת ייעודי ואם באמצעות מענה של הלקוחות למסרוני שיווק שנשלחו אליהם מעת לעת, ובהתאם היה מנחה את הנאשמים הנוספים למימוש אותן הזמנות מהכוח אל הפועל. במסגרת תפקידו, רכש הנאשם בקבוקים ומדבקות לשם אריזת התרופות המזויפות, וכן הנחה את הנאשמים הנוספים לאסוף את הבקבוקים מהיצרן ונתן הוראות באשר למחסן ששימש את הנאשמים בהפצת הכדורים.

למרות כתב האישום החמור והסיכון הבריאותי הגיעה התביעה להסדר טיעון מקל במיוחד, כאשר על אחד הנאשמים שהיה מתחתי הנאשם בהיררכיה הוטלו 17 חודשי מאסר ואילו על הנאשם שעמד כאמור בראש הרשת הסתפקו ב-9 חודשי עבודות שירות ואת עונש המאסר על תנאי מתיק קודם להפעיל אותו בחופף.

"כתב האישום המתוקן מלמד כי הנאשם מכר את הכדורים לכל דורש", כתבה השופטת בגזר הדין, "מבלי שידע מה מצבו הרפואי והכל תוך אדישות לנזק הבריאותי שעלול להיגרם כתוצאה מנטילת הכדורים. בנוסף, הפר הנאשם את הוראות פקודת מס הכנסה ולא דיווח על התחלת ההתעסקות ועל הכנסותיו כדין. חלקו של הנאשם הוא העיקרי והמשמעותי בפרשייה, הוא החולייה הראשונה בשרשרת הוא שהקים וניהל את רשת המכירה, רכש את הכדורים המזויפים, הבקבוקונים והנחה את הנאשמים הנוספים לאסוף את המוצרים בשמו, הוא שהחליט לגבי מחיר המוצר וחלוקת הרווח והפעיל מערך משומן ומשוכלל אשר אפשר את ביצוע העבירה. הנאשם נמנע מלקבל את הכספים באופן ישיר ופעל בדרכים שונות כדי להסתיר את מקור הכסף, כדי שלא לקשור את עצמו לעבירות או למקור הכספים שהתקבלו".

השופטת קיבלה את ההסדר, אך שבגזר הדין ציינה כי מדובר בענישה מקלה. "אודה ולא אבוש", כתבה, "כי סבורתני שעתירת המאשימה לגזור על הנאשם עונש מאסר בן 9 חודשים לריצוי על דרך של עבודות שירות, שכולל בתוכו גם את עונש המאסר המותנה שהוטל על הנאשם במסגרת התיק בתל אביב הינה מקלה. זאת בהתחשב בסוג העבירות בהן הורשע הנאשם, מעמדו בהיררכיה, פרק הזמן הממושך בו בוצעו העבירות והעובדה כי מעמדו בכיר יותר מזה של הנאשם הנוסף .אלא שבצד כל אלה, אף נתתי משקל נכבד לכך שכפי העולה מתסקירי שירות המבחן בעניינו, הנאשם עובר תהליך שיקום עקבי ומשמעותי".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות