האב נחשד בעבירות מין בבנו – נחקר באזהרה ושוחרר ללא תנאים

הבן, בעל נכות קוגניטיבית, העלה את חשדם של מטפליו במוסד בו הוא שוהה ורשויות הרווחה דרשו להוציאו מהבית, אולם לאחר התערבות של בא כוח ההורים, עו"ד יאיר בן שטרית, נסגר תיק החקירה והילד שב לביתו
מעיין לביא |
מחדלי החקירה פגעו ביכולתו להתגונן. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

תושב הדרום, בן 47, זומן לחקירה בחשד לאלימות חמורה ומעשים מגונים בבנו הקטין בן ה-16 המאובחן ברמה גבולית, עם הפרעת קשב ו-ODD המטופל על ידי פסיכיאטר. אף שנחקר תחת אזהרה על מעשים חמורים הוא שוחרר בתום חקירתו, באמצעות עו"ד יאיר בן שטרית, וללא תנאים. לאחר שההליך הפלילי נסגר ללא כתב אישום קבע ביהמ"ש על החזרת הנער לביתו.

החשדות החמורים שהובילו להליך פלילי והמשיכו בבקשת חירום על ידי גורמי הרווחה, החלו בעקבות חשד שעלה במוסד בו שוהה הנער. הנהלת המוסד בו לומד הילד הבחינו כי במסגרת הפעילות הילד מצייר איברי מין של גברים. בתשובה לשאלות בעניין גוף האדם, ענה הילד כי זה מה שהוא רואה אצל אביו בזמן שהוא מתקלח עם אביו. הנהלת המוסד מיהרה לדווח על האירועים לעובדת הסוציאלית, והילד נחקר על ידי חוקרת ילדים.

מעדותו של הקטין עולה כי מעשיו של אביו החשוד כוללים מקלחות משותפות של החשוד עם בנו, כשבמהלכן היה מתחכך בו ומוביל אותו לגעת באיבר מינו. מחקירת האם עלה כי הייתה מודעת למעשיו של האב אך בחרה לרוב שלא להשיב לשאלות שהטיחו בפניה החוקרים וטענה כי ילדיה סיפרו לה משהו אך לא פירטה.

החשוד זומן לחקירה באזהרה כשהוא מלווה בעו"ד יאיר בן שטרית כשבסיומה שוחרר לביתו ללא תנאים. בסמוך לחקירה אגף הרווחה הגישו בקשת חירום בדרישה להוציא את הילד ממשומרת הוריו והעברתו למשמורת רשות הסעד הכוללת מסגרת חינוכית חוץ ביתית.

בדיון שהתקיים בבית המשפט לנוער טען בא כוחם של ההורים, עו"ד יאיר בן שטרית, כי "כל טענותיה של המבקשת הינה לצורך הרחקת הקטין מאביו, כשמדובר בחשדות בעלמא שמרחיקות לכת, התיק החל בקול תרועה גדולה ויסתיים בקול ענות חלושה. אנו ערים לכך כי המשיב שוחרר מיד לאחר החקירה ניכר כי אין בסיס לטענותיה של המבקשת".

"החשדות לא מחזיקים מים", עו"ד יאיר בן שטרית

לדברי עו"ד בן שטרית החשדות כלפי האב "לא מחזיקים מים" וכי "לא קיים חשד סביר כנדרש בהליך פלילי" ועל כן הוא שוחרר מיד לאחר חקירתו. "חזקת החפות מפשע", כך לדברי עו"ד שטרית, "היא נקודת המוצא בכל הליך משפטי. החזקה קובעת שאדם הוא בגדר זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו".

"ההורים", הוסיף בא כוחם, "זועקים מדם ליבם את רצונו וטובתו של הקטין, בפרט, כשמדובר בזכות הורית חשובה מיסודה הן לקטין והן להורים".

גורמי הרווחה טענו מנגד כי "אנו רואים דיווחים על אלימות ופגיעות מיניות בקטין קיים חשש גדול להחזרת הקטין, ולפיכך נדרשת הרחקה והעברת הקטין לידי רשות סעד".

לאחר טיעוני הצדדים, הורה השופט גל שלמה טייב על ביטול הצו והחזרת הקטין לחיק משפחתו. השופט קיבל את טיעוניו של עו"ד בן שטרית ופסק: "אני מורה על הסרת הצו, מאחל הצלחה לקטין ולמשפחה". יודגש, כי התיק הפלילי נסגר מחוסר ראיות וללא כתב אישום כנגד החשוד וכן החזרת הקטין למשפחתו.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גל שלמה טייב

_________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%90%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%9f-%d7%a9%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%aa

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות