ייצוגית נגד עיריית בני ברק: השיבי את כספי התושבים הנמצאים אצלך שלא כדין

תושבי עיריית בני ברק הגישו תביעה ייצוגית בגובה 5 מיליון שקלים נגד הרשות בטענה כי היא מחזיקה כספים שלא כדין
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90

תובענה ייצוגית בהיקף של כ- 5 מיליון שקלים הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עיריית בני ברק על כך שהיא מחזיקה כספי תושבים שלא כדין במשך "עשרות שנים" ואינה פועלת כדי להשיבם לבעליהם.

על פי כתב התביעה, ברישומי העירייה ישנן יתרות זכות הנובעות מזיכויים של תושבים בכל מיני סיבות- הנחה לנכס ריק, חיוב שגוי של ארנונה או היטלים וכדומה ויש להשיב אותן לבעליהן.

יתרות הזכות, עך נטען בכתב התביעה, "שוכבות" אצל העירייה משך עשרות שנים והעירייה לא פועלת להשיב את הכספים הללו לתושבים ובעצם מחזיקה אצלה כספים רבים של תושביה, שלא כדין.

עוד נטען בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד יוסף-חי אביעזיז, המכהן כסגן יו"ר ועדת תובענות ייצוגיות בלשכת עורכי הדין, כי אף שהתושבים ממשיכים לשלם לעירייה תשלומים שוטפים, כמו ארנונה, זו לא מקזזת את יתרות הזכות של התושבים אל מול תשלומי החובה.

כלומר, כך נטען בתביעה, העירייה מצד אחד גובה תשלומי הארנונה מהתושבים, ואף לפעמים פועלת בהליכי אכיפה, במקום שתבצע פעולה פשוטה של קיזוז החובה אל מול היתרות הרשומות ברישומי העירייה לאותם התושבים. זאת, למרות שעל העירייה מוטלת חובה לקזז את תשלומי החובה מיתרות הזכות ואין לה שיקול דעת בעניין זה.

עוד מציין עו"ד אביעזיז בתביעה כי במקרים בהם התושבים דרשו בחזרה את כספם, העירייה השיבה להם את הכספים ללא ריבית והצמדה, אף שהחזיקה בהם במשך שנים ואף עשרות שנים. במסגרת התביעה שמדובר בהתנהלות שחורגת מהוראות חוק הריבית ועל העירייה לשלם את תשלומי הריבית בהתאם להוראות הדין.

מעו"ד אביעזיז נמסר בתגובה: "טובת הציבור מחייבת במקרים כאלו פעולה ייצוגית, אין כל סיבה שהעירייה תחזיק אצלה כספים שלא כדין וחמור מכך, לא תקזז כספים אלו אל מול התשלומים השוטפים או שלא תוסיף לסכומים אלו ריבית. מדובר במקרה קלאסי שבו מתחדדת החשיבות של כלי האכיפה האזרחי החשוב הזה שנקרא תובענה ייצוגית. מובן שהטענות יתבררו בבית המשפט".


 

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות