שלושה לוחמי מג"ב נעצרו בחשד ששדדו פלסטינים באלימות לאורך תקופה

שלושה לוחמי מג"ב שדדו באלימות קשה ובאיומי נשק עובדים פלסטינים שנכנסו לארץ לעבוד. במח"ש טוענים כי מדובר בסכומים של אלפי שקלים, ומעצרם הוארך
ציון חן |
לוחם מג"ב בגזרת חברון. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

מח"ש זעזעו את מג"ב עם מעצרם של שלושה לוחמים, שוטרי משמר הגבול אשר משרתים באזור הדרום. מחקירה סמויה שהתקיימה בעניינם עד למעצרם כעת, עלה כי לאורך תקופה ארוכה נהגו השלושה ואחרים, לשדוד באלימות קשה ובאיומי נשק סכומי כסף גדולים מפלסטינים בעלי אישורי כניסה לעבודה בישראל, וגם שב"חים. בית המשפט האריך את מעצרם בארבעה ימים.

שלושת העצורים הם עמית אדרי, טל יוסף מזרחי ואורי מדינה, בני 20, תושבי שדרות ואשדוד. "מדובר במספר רב של ארועים, של שודים שבוצעו ע"י השלושה ואשר כללו אלימות קשה מאוד של בעיטות ואגרופים", אומרים במח"ש, "בחלק מהארועים יש לנו תלונות, אך לא כל הקורבנות נחקרו עדיין או אותרו. כמו כן, ישנם חשודים נוספים בפרשייה ופעולות בעניינם יעשו בימים הקרובים".

אחד מהשלושה, המשמש בתפקיד של נהג ומחזיק בידו תעודות הערכה על שירותו, מכחיש את כל המיוחס לו. מדובר במי שהוא בן למשפחה אמידה מאוד ומוכרת במקום מגוריהם. הבחור מודה כי הוא נכח בחלק מהארועים, אך לא היה לא קשר לתכנון ולא לקח מהשלל. לדבריו הוא לא בא ממשפחה "קשת יום", ולראיה, הוא נוהג ברכב ששוויו 150 אלף שקל.

עצור אחר הודה בחלק מהמיוחס לו, וסיפר על ארוע יחיד שבו נטל חלק והיה מעורב, אך הוא לא זה שלקח את השלל. יחד עם זאת במח"ש מייחסים לו בין השאר, גם איום עם נשק על עובד פלסטיני.

במח"ש הדפו את טענות עוה"ד של השלושה לפגמים בחקירה ולנסיון למזער את חומרת הפרשייה. "לא מדובר בילדים קטנים, אלא בשוטרים במשטרת ישראל. צריך לציין ש-200 שקלים שלי ושלך, אינם אותם 200 שקלים של שב"ח שעובר במחסום כדי לעבוד", אמרו החוקרים לעורכי הדין.

בשל הנוהל לפיו בקשת הארכת מעצרם של חשודים בבית המשפט מצריך אישור קצין, הציגו החוקרים בפני שופט המעצרים אימייל מקצין האח"מ של מח"ש, נצ"מ איברהים סלמן, שהיה בביתו. זאת מאחר וביום הדיון בבית המשפט הוא היה בחופשת החג המוסלמי, עיד אל-אדחא.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות