בשורה למשפרי הדיור – הפטור ממס יוארך ב-7 חודשים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הכוללת הארכת פטור ממס למשפרי דיור למשך 7 חודשים
עו"ד אבי קזו כהן |
צילום: גילי יערי, פלאש 90

בין אם זו מגיפת הקורונה והשלכותיה הכלכליות ובין אם מדובר בניסיון של חברי הכנסת להיות קשובים לרחשי הציבור ולהחיות את שוק הנדל"ן המקומי, הרי שהיום מגיעה בשורה חשובה למשפרי דיור עם ההחלטה להאריך את הפטור ממס הרכישה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שלישית את הצעת החוק להארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס ובכך היא מאשרת את ארכת פטור ממס הרכישה ל'משפרי דיור".

רשימת עורכי דין בישראל
עו"ד אבי קזו-כהן

מהם משפרי דיור?

משפרי דיור הם בעלי דירות אשר רוכשים דירות איכותיות יותר, גדולות יותר או חדשות יותר ועל ידי כך ומשפרים את תנאי הדיור והמחיה שלהם. על פי הערכות סך משפרי הדיור מבין רוכשי הדירות בישראל עומד על כ 26%, והסיבות לכך יכולות להיות רבות – מעבר לדירה גדולה יותר בשל הרחבת התא המשפחתי, שיפור במצב הכלכלי וכתוצאה מכך רכישת דירה באיכות גבוה יותר ועוד.

חשוב להבין כי כל משפחה אשר רשומה בבעלותה דירה בטאבו והיא מעוניינת להעמיד את הנכס הקיים למכירה לטובת מעבר לנכס אחר נכללת בתוך ההגדרה של משפרי דיור, ולא משנה אם הנכס החדש יהיה יקר או זול יותר מהנכס הנוכחי.

החוק קובע גם כי התקופה האמורה לא תילקח בחשבון לגבי מי שהיה עליו למכור את דירתו הישנה תוך תקופה של 18 חודשים ממועד רכישת הדירה הנוספת, על מנת ליהנות מפטור ממס על מכירת הדירה הישנה.

הבשורה

בהתאם להוראות חוק מיסוי מקרקעין, מי שרכש דירה חדשה לפני שמכר את הדירה הישנה, יהיה זכאי למדרגות מס רכישה של "דירה יחידה" בעת רכישת הדירה החדשה ולפטור ממס שבח במכירת הדירה הישנה, אם ימכור את דירתו הישנה במועדים שנקבעו בחוק ובכפוף ליתר התנאים. ובמסגרת החוק שאושר אמש במליאה התקופה שבין מרץ 2020 לבין אוקטובר 2020 לא תחשב במניין התקופה לפטור.

הצעת החוק הפרטית שמוזגה בהצעה, הונחה על רקע הקושי למכור דירות בתקופת הקורונה. האמור הוא במחזיקי דירה יחידה, ולא במשקיעים, כולל הרוכשים במסגרת קבוצת רכישה. לא מדובר בדחייה גורפת של התקופה שבה משפר דיור לא יהיה חייב במס, אלא ש-7 חודשים שאם המשפר נכנס לתוכם, מתחילת מרץ עד תחילת אוקטובר, חודשים אלו לא ייספרו והספירה תתחדש מיד לאחר מכן.

__________________________________

 

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99-%d7%a7%d7%96%d7%95-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות