ביה"ד לעבודה: ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג בקרב 2,000 עובדי דור אלון

הרכב השופטים דחה את טענותיה של חברת הדלק וקבעו כי מועדון הצרכנות של ההסתדרות הלאומית הוא לגיטימי ולא נפל פגם בכך שחולקו כרטיסי חבר של המועדון המציעים הטבות לעובדים
אייל חן |
בית הדין הארצי לעבודה. ארכיון

הרכב שופטי בית הדין הארצי לעבודה, בראשותו של השופט אילן איטח, קבע הבוקר (יום ב') כי ההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי דור אלון. בפסק דינו קבע בית הדין כי לא נפל פגם בהצטרפותם של העובדים לשורותיה משעה שחלוקת המוצר הממותג, מטען נייד, לא היווה גורם משפיע על הצטרפותם של העובדים.

בית הדין דחה את טענותיה של דור אלון, באשר לראיות שצורפו על ידה וקבע כי אינם רלוונטיים ולא ניתן להסיק מהם דבר. השופטים גם דחו את בקשת דור אלון, לקבוע שורת כללים של מותר ואסור לגבי ארגוני עובדים בהתארגנות ראשונית והבהיר כי ניסיון לקבוע כללים וגבולות במנותק מהקשר עובדתי קונקרטי אינו מתקבל. מעבר לעובדה שזה עלול להיות בלתי אפשרי, עלול להיות הדבר למכשול יותר מאשר לתועלת.

עוד דחו השופטים, את טענתה של דור אלון כי יש לקבוע סביבה סטרילית בעת התארגנות ראשונית והבהיר כי אין אפשרות פרקטית לעשות כן והובהר כי אין צורך להתחקות אחר מניעיו של העובד להצטרף לארגון העובדים.

השופטים קבעו כי מועדון הצרכנות של ההסתדרות הלאומית הוא לגיטימי ואין כל פגם בחלוקת כרטיס החבר של מועדון "שווה" אך המליצו לארגוני העובדים להימנע מחלוקת מוצרי מיתוג, אולם קבעו כי ככל שארגון עובדים יעשה כן, הרי שהדבר אפשרי בכפוף להוכחה כי לא היה בחלוקת המוצרים הממותגים בכדי לפגוע ברצון העובד להצטרף לארגון העובדים.
________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אילן איטח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות