אלעד מסיקה מצא סוף סוף כלה – נרדפי החוק

אלעד מסיקה יושב בכלא אחרי שדקר בחור למוות על רקע ויכוח סתמי. בשנה האחרונה ניסה לקבוע וביטל 2 חתונות, עם בחורות שונות. עכשיו הוא קבע חתונה עם השלישית
ציון חן |
אלעד מסיקה
אלעד מסיקה

צהלולי "קול ששון וקול שמחה" ישמעו בתקופה הקרובה במתחם כלא 'שיטה' (שאטה), עם נישואיו של העבריין אלעד מסיקה (30), לבחירת ליבו, השלישית בחצי שנה. מאז דצמבר הוא מנסה לקבל אישורים של שב"ס לחתונה, אך רק לאחרונה הדבר אושר לו ע"י ביהמ"ש.

ביולי בשנה שעברה ביקש מסיקה להתחתן עם מ.א., לאחר ביקור אחד שלה אצלו בכלא. חודשיים לאחר מכן, בספטמבר, הוא כבר ביקש אישור להתחתן עם ה.ב.ש., שביקרה אותו כפול פעמים – כלומר היתה אצלו בכלא פעמיים. בין שתיהן עוד הספיקה לבקר אותו באוגוסט גם הנוכחית, מ.ס., אשר גם איתה הוא ניסה להתחתן. לאחר שהחתונה עם ה.ב.ש. בוטלה, הוא חזר וביקש כבר לפני חצי שנה להתחתן עם מ.ס., איתה הוא אמור להתחתן בימים אלה, בטקס שיאורגן לו בכלא.

המוות בחניון

מסיקה לשעבר מפרדס-כץ ולשעבר מהרצליה, שעד למעצרו חי בחיפה, יושב על גרימת מותו של עבריין חיפאי אותו פגש פעמיים בחיים – במפגש אחד. זה היה המפגש הראשון, והאחרון של השניים. מפגש לא מתואם ומקרי לחלוטין. זאת לא הפעם הראשונה של מסיקה בכלא. הוא ריצה בעברו מספר מאסרים על עבירות אלימות מסוגים שונים.

לפני שלוש שנים (מרץ 2017), טעה העבריין אסי אדרי (30) מחיפה בכתובת הבניין אליו הגיע לפגישה עם עבריין אחר. אדרי נכנס לבנין התאום של זה שאליו היה אמור להגיע. באותו הזמן בדיוק, הגיע גם מסיקה ללובי של הבניין, בדרכו לחבר עבריין שנמצא במעצר בית אצל עבריין אחר, שמתגורר בבניין. עד היום לא הוברר עד תום מה נאמר במפגש היחיד והמקרי הזה בין השניים, שלא הכירו האחד את השני קודם לכן, ואשר ארע כאמור בטעות עם כניסתו של אדרי לכתובת השגויה, אך זה נגמר במותו.

מה שראו במצלמות האבטחה זה עימות בין השניים, ואת מסיקה תופס את אדרי בכתף. רואים את מסיקה שולף סכין באורך של 22 ס"מ!, ורודף אחרי אדרי לחניון, שם הוא דוקר אותו בעורק הראשי שעובר בירך וגורם למותו של אדרי מאיבוד דם מאסיבי.

אלעד מסיקה מאיים על כולם

עברו של מסיקה שזור כאמור בעבירות אלימות כאלה ואחרות. במהלך השלוש שנים שהוא בכלא, מאז מותו של אדרי, הוא קיבל עוד שני כתבי אישום. האחד הוא על ארוע שהתרחש כשנה לפני הארוע בחיפה, ועוד אחד בזמן שהוא בכלא.

בארוע שהיה לפני מעצרו, איים על שוטר ופקח שהגיעו לפרק מצלמות אבטחה השייכות לחברו של מסיקה, ואשר הותקנו שלא כחוק. מסיקה הצביע על השוטר ואמר לו "יהיה טוב איתך, אל תדאג", תוך שהוא נושך את לשונו במסר מאיים, ובורח על אופניים חשמליים. כשהשוטר השיג אותו ואזק את ידיו, אמר לו מסיקה "אני אזיין אותך חזק שאתה לא יודע מאיפה זה בא לך. אני הולך להוציא על הראש שלך סכום נכבד… ויש גויים כמוך שיעשו לי את העבודה".

גם בכלא חטף מסיקה כתב אישום על איומים על סוהר, לאחר שאמר לו שידאג שיבואו אליו אנשים לבית ויתנו לו כדור בראש. והוסיף שיש לו אנשים שיבואו ויעשו בלגאן בשערי הכלא ויפגעו בסוהר שרב איתו.

התביעה טוענת בין היתר כי אלעד מסיקה, עבריין שמרצה יותר מ-10 שנות מאסר, איים לשלוח אנשים שיגיעו לביתו של סוהר ויתקעו לו כדור בראש.

חקירת שוטרי משטרת בית שאן העלתה כי ב-1 במאי השנה, אחד הסוהרים נכנס לתאו של מסיקה וביקש ממנו לבצע פעולה מסוימת, אולם מסיקה סירב, ואז במפתיע רץ לתאו כשבידו דבר מה. לפי כתב האישום, כאשר הסוהר שאל אותו מה הוא מחזיק בידו, מסיקה השיב בקללות ובין היתר אמר לסוהר: "מה נהיית שוטר? כוס אמק".

מכתב האישום עולה, כי בעקבות התקרית נרשם למסיקה דוח משמעת. למחרת בצהריים הגיעו שלושה סוהרים אחרים לתאו של מסיקה, על מנת להוציא מהתא מגבים שהיו בו ולסגור את האשנב, בעקבות האיומים שהשמיע מסיקה יום קודם לכן.
לפי האישום, מסיקה זרק בתגובה קומקום חשמלי על הרצפה ושבר אותו, ואיים על אחד הסוהרים. התביעה טוענת כי הוא הסתכל לאותו סוהר בעיניים ואמר לו כי ידאג שיבואו אליו הביתה ויתנו לו כדור בראש. עוד נטען, כי מסיקה המשיך ואיים כי אנשים מטעמו יעשו בלגאן בשערי הכלא, ויפגעו בסוהר שמולו היתה לו תקרית יום קודם לכן.

מסיקה אם כן יותר בפנים מאשר בחוץ. את החתונה שלו הוא יעשה בכלא, את השמחות שיבואו עליו עם הגעתם של ילדים לעולם הוא גם יעשה בכלא, כי אחרי הכל, מסיקה אמר לא מזמן בבית המשפט "להקים בית בישראל זה לא פשע".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות