כתב אישום נוסף נגד המעורבים בפרשת הברחת הקוקאין במטוסי אל על

בהמשך לפרשת הברחת הסמים שהסעירה את המדינה לפני כשנתיים, הוגשו כתבי אישום נוספים נגד מעורבים בפרשה, במהלכה הוברחו לארץ 108 קילוגרם קוקאין, בשווי מיליוני שקלים
רונן לוי |
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90

לביהמ"ש המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נוסף בפרשת הברחת הסמים במטוסי אל על נגד אבי פרץ, דוד דדון , רמי יוגב, יניב חזן, יעקב פליסיאן, לידן שתוי ואשר מסילטי, הכולל 6 אישומים של קשירת קשר לביצוע פשע ויבוא סם מסוכן, כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום.

על פי כתב האישום, בין חנניה כנפו לבין פרץ, דדון וחזן קיימת היכרות ארוכת שנים. במשך שנים ארוכות, עבד א.א. באגף הביטחון של חברת אל על, עד שהוחלף בתפקידו בשנת 2010 על ידי רמי יוגב.

בין השניים שררו קשרי חברות הדוקים במשך שנים רבות. החל משנת 2010 לשלהי שנת 2018, עבד יוגב כראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של חברת אל על. במסגרת עבודתו באל-על וסיווגו הביטחוני, הייתה ליוגב גישה לאזורים מסווגים בנמל התעופה בן גוריון, בין היתר, למטוסים הנמצאים בשטח האווירי בנתב"ג.

דדון הינו עורך דין, ובינו לבין א.א. שררו קשרי חברות הדוקים במשך שנים רבות. בשנת 2013 במספר מועדים שונים, נפגשו חנניה וא.א. בביתו של האחרון, שם שוחח עמו חנניה על האפשרות של ייבוא סמים לארץ מחו"ל. חנניה טען בפני א.א. כי לאור קשריו, יש באפשרותו לייבא סמים מיוהנסבורג באופן שהסמים יוכנסו למטוס ללא בדיקות ביטחוניות בשדה התעופה. חנניה ביקש מא.א. שידאג להעביר את הסמים מהמטוס לאחר נחיתתו בנתב"ג, אל אדם מטעמו שימתין מחוץ לשדה התעופה. בתום פגישתם של השניים אמר חנניה לא.א. כי עליו לבדוק נתונים שונים והוא ישוחח עם א.א. בהמשך.

במועד שאינו ידוע במדויק, לפני 19.10.17, יצר דדון קשר עם א.א. ועדכנו כי בתו של חנניה חוגגת את נישואיה באולם אירועים בגבעת עדה וכי א.א. מוזמן לאירוע. בעקבות האמור הגיע א.א. יחד עם דדון אל האולם ב- 19.10.17. במעמד זה נפגש א.א. עם חנניה ששאל אותו אם ניתן להתחיל את יבוא הסמים מחו"ל בהמשך לשיחותיהם בעבר וא.א. הביע את הסכמתו לכך. חנניה עדכן את א.א. כי אדם מטעמו ייצור עמו קשר בהמשך בכדי לתאם את פרטי הייבוא.

במועד שאינו ידוע במדויק ובעקבות הסכמתו של א.א., הגה חנניה תוכנית פלילית לייבא סם מסוכן מסוג קוקאין מדרום אפריקה לישראל. במסגרת התוכנית הפלילית ולצורך מימושה, נקשרו קשרים פלילים שונים, בין הנאשמים השונים ומעורבים נוספים. במסגרת התוכנית הפלילית יובאה לישראל, במשך כשלושה חודשים, ובשש הזדמנויות שונות, כמות עצומה של סם מסוג קוקאין, בהיקף כולל של כ- 108 ק"ג.

במסגרת התוכנית הפלילית, במהלך שנת 2018, פעלו הנאשמים כיחידה מבצעית מתוכננת, כאשר איש איש ומשימתו  –  על מנת לאפשר את יבוא סם הקוקאין מדרום אפריקה לישראל. שיטת הפעולה הכללית הייתה כדלקמן: הנאשמים ומעורבים נוספים קבעו מראש מועד טיסה בה יתבצע ייבוא סם הקוקאין, ווידאו במסגרת קשירת הקשר, כי המזוודה המכילה את סם הקוקאין תעבור ללא שיקוף בשדה התעופה ביוהנסבורג ותובא ארצה באמצעות בלדר. לאחר נחיתת המטוס, תועבר המזוודה לידיו של יוגב, אשר ניצל את האמון שניתן בו ואת תפקידו בשמירת הביטחון והשתמש ביכולתו לנוע באופן חופשי בתחומי השדה והשטח האווירי ללא בידוק, ובכך למעשה אפשר את הכנסת סם הקוקאין במשקל העצום  –  לתוך מדינת ישראל.

לאחר קבלת המזוודה המכילה את סם הקוקאין, העבירה יוגב לידי נהג בנקודה שעליה הוסכם מבעוד מועד. לאחר הכנסת הקוקאין ארצה, מכרו מי מהנאשמים את הסמים כאשר את התמורה עבור המכירה, חילקו ביניהם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות