שנת מאסר למטפלת שהתעללה בפעוט

בית המשפט התחשב בכך שהמטפלת, שהתעללה בתינוק בן שנה, החלה בתהליך שיקומי פרטי
מעיין לביא |
"עזר להם בשיעורי הבית". אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, גזרה שנת מאסר על המטפלת ציפורה דוד, אשר הורשעה בעבירה של התעללות בתינוק כבן שנה. השופטת פינק גם הורתה למטפלת לשלם להורי הפעוט עשרת אלפים שקלים פיצויים.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודתה דוד, לפני כשנה כאשר שמרה על התינוק בבית הוריו והאכילה אותו, אמרה לו "אני הורגת אותך". מספר ימים מאוחר יותר, כאשר שמרה על התינוק בבית סבתו, החל התינוק לבכות, הנאשמת צעקה לעברו "די" והזיזה אותו ממקום למקום בחוזקה. עת ישב התינוק בעגלה ובכה, ניגשה הנאשמת לתינוק, הכניסה לפיו מוצץ בחוזקה וצעקה לעברו "די".
לאחר מספר דקות משהמשיך התינוק לבכות, ניגשה אליו הנאשמת, צעקה מספר פעמים "אמרתי די" והכניסה את המוצץ בחוזקה לפיו. לאחר מכן, השכיבה הנאשמת את התינוק על הספה והחליפה לו חיתול. משסיימה, משכה את התינוק בידיו וצעקה עליו "תעמוד". התינוק החל לבכות ובתגובה, סטרה הנאשמת לתינוק בפניו בחוזקה פעמיים, הכתה אותו והטיחה אותו על הספה, כל זאת כשהיא ממשיכה לצעוק עליו "די לבכות די".

במקרה אחר, נעמד התינוק ליד העגלה וניסה לטפס עליה. באותה עת שכבה הנאשמת על הספה וקראה במכשיר הסלולרי שלה עד שהבחינה בפעולתו של התינוק. משהבחינה בו, תפסה את התינוק, הטיחה אותו על השטיח וצעקה "די". לאחר מספר דקות, ניסה שוב התינוק לטפס על העגלה. בתגובה תפסה הנאשמת את התינוק, הטיחה אותו על השטיח וצעקה לעברו "תגיד לי אתה נורמלי?" תוך שהתינוק החל לבכות. בתגובה, הנאשמת הרימה את התינוק וצעקה לעברו "די".

בגזר הדין ציינה השופטת פינק, כי לפי הכרעת הדין, עובדות כתב האישום וההקלטות מלמדות, כי מתקיימים כל ששת התנאים לקיומה של עבירת ההתעללות, בכך שבמעשיה של הנאשמת היה משום פוטנציאל קשה לגרימת נזק או סבל לתינוק, כפי שבא לידי ביטוי בהטחת התינוק על הרצפה ובחניקתו, הנאשמת נהגה באכזריות, תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי, השפלה או דיכוי כלפי התינוק, לא ניתן להפריז בתיאור פערי הכוחות בין הנאשמת ובין התינוק שהם גדולים ומשמעותיים ביותר בהינתן גילו של התינוק ותפקידה של הנאשמת כמטפלת של התינוק, הנאשמת הטילה מרותה על התינוק והפחידה אותו; התינוק היה חסר ישע לחלוטין אל מול הנאשמת.

אבל, השופטת פינק החליטה להתחשב בדוד והטילה עליה עונש שנמצא ברף הנמוך של מתחם העונש. "התביעה ביקשה להתחשב בשיקול של הרתעת הרבים, אולם לא הניחה תשתית מספקת, לפי סעיף 40ז, שלפיה יש סיכוי של ממש כי החמרה בעניינה של הנאשמת תוביל להרתעת הרבים.

ייתכן כי עתירה זו נטועה ברוח הציבורית שלוותה את הדיונים. גם לא הובאה תשתית, לפיה חלה עלייה במספר המקרים של מטפלות מתעללות וייתכן, כי הרושם העולה מריבוי המקרים עניינו דווקא בעלייה המשמעותית במחאה הציבורית ובשימוש ברשתות החברתיות על מנת להביע מחאה זו", כתבה השופטת והוסיפה: "עיקר הנסיבות עומדות, אפוא, לזכותה של הנאשמת, לרבות הודאתה, נסיבות חייה הלא פשוטות, והיעדר עבר פלילי. הנאשמת נרתמה אמנם להליך שיקומי פרטי, אולם לאחרונה חלה ירידה בכמות המפגשים בשל קשיים כלכלים ומשבר הקורונה. עם זאת, הנאשמת הביעה נכונות להמשיך בהליך הטיפולי".
_______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות