המוכר חיסן בעצמו את הכלב: "אני יותר טוב מווטרינר"

הכלב עדיין גור. אילוסטרציה shutterstock
כלב שאינו הכלב חומי. אילוסטרציה shutterstock

אישה שרכשה כלב מסוג שיצו בעלות של 2,500 ₪, תבעה לאחרונה את בעלי הכלב הקודם ממנו רכשה אותו, בבית המשפט לתביעות קטנות באשקלון. חודשיים בלבד לאחר הקניה הכלב חלה במחלת הפארוו ונפטר, ולטענתה הסיבה לכך היא בשל משטר חיסונים לקוי שקיבל הכלב מבעליו הקודמים.

לפני הקניה הכלב עבר שני חיסונים ראשוניים אצל המוכר, ולאחר מכן עבר חיסון שלישי אצל הרוכשת.

הרשמת הבכירה עידית כלפה, השתכנעה כי אכן קיים קשר סיבתי בין מות הכלב לבין מחדלים קשים בהתנהלותו של הנתבע – כאשר במרכזה החלטתו לחסן בעצמו את הכלב, ולהקטין את מינון הזריקה בטענה ש"הכלב עדיין גור".

הנתבע טען שאין לשייך את מות הכלב לחיסונים כלל, מאחר ואין אפשרות למנוע 100 אחוז הידבקות במחלה גם בכלבים מחוסנים. בית המשפט קיבל את חוות דעתה של ד"ר מאיה קמחי, שפירטה את הכשלים של הנתבע, לפיהם חיסונים יכולים להימכר רק לרופא ווטרינר שרק הוא מוסמך להזריק אותם, מה שמוביל לשאלה כיצד הנתבע קיבל את חומרי ההזרקה, והאם מדובר בתרופה אמתית ואיכותית.

לעומת זאת חוות הדעת הנגדית לא השאירה רושם על הרשמת, וקבעה כי היא, "איננה מתמודדת עם טיעוניה והסבריה של ד"ר קמחי ובמרביתה מתייחסת לפגמים מולדים בכלבים זעירים".

על אף המחדלים של הרוכש שהוכחו במשפט, הרשמת קבעה כי ישנו אשם תורם של 50% לתובעת, על כך שעל פי עדותה ידעה שהמוכר מחסן בעצמו את הכלב: "הגעתי אליו לחיסון ונדהמתי ואמרתי לו מה אתה מחסן את הכלב? אמרתי לו אתה וטרינר אמר לי אני יותר טוב מווטרינר".

לאור כל זאת חייבה הרשמת את המוכר לשלם לתובעת 4,000 ש"ח.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות