האחראים לרצח החייל יפתח גריידי ישלמו למשרד הביטחון למעלה מ- 1.2 מיליון שקלים

חברת האבטחה ובעלי המועדון בו נדקר החייל, כמו גם חבריו של הדוקר שסייעו לו, ישלמו למשרד הביטחון פיצויים על ההוצאות שנגרמו להם. התביעה נגד הדוקר עצמו ממשיכה להתנהל
מעיין לביא |
בן גניש, שלקח סכין מהמטבח ודקר את החייל למוות בזמן הקטטה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, יסכה רוטנברג, נתנה תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין פרקליטות מחוז מרכז בשם משרד הביטחון, לבין חלק מהנתבעים בתביעה שהוגשה בגין דקירתו למוות של החייל יפתח גריידי ז"ל במועדון ברעננה בשנת 2014. על פי הסכם הפשרה, משרד הביטחון יפוצה בלמעלה מ- 1.2 מיליון שקלים, בגין העלויות שנגרמו למדינה כתוצאה מהריגתו של גריידי ז"ל.

כזכור, ב- 21.4.2014, לפנות בוקר, נדקר למוות יפתח גריידי ז"ל, חייל בחופשה, בזמן שהיה עם חבריו במועדון "שש" ברעננה. בהסדרי טיעון בהליך הפלילי, הורשע הדוקר, בן גניש, בהריגתו של גריידי ז"ל ונגזרו עליו 15 שנות מאסר בפועל. 3 מחבריו של גניש- מני דבוש, שי קלדרון וספיר גוטר, הורשעו באי מניעת פשע. דבוש הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט. על דבוש וקלדרון נגזר מאסר בפועל ומאסר על תנאי ועל גוטר עבודות שירות ומאסר על תנאי.

לאחר מותו של גרידיי ז"ל הוכרה משפחתו כמשפחת חלל צה"ל לפי הוראות חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. בחודש דצמבר 2017 הגישה פרקליטות מחוז מרכז, בשם חטיבת תביעות וביטוח באגף היועץ המשפטי של משרד הביטחון, תביעה נזיקית לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד גניש, דבוש, קלדרון, גוטר, חברת השמירה שאחראית על הביטחון במועדון – ארקס ניהול ואחזקות בע"מ, וכן נגד הבעלים של מועדון "שש", שגיא כרמי.

בהמלצת בית המשפט, הגיעה המדינה להסכם פשרה עם הנתבעים, למעט בן גניש, במסגרתו נקבע כי משרד הביטחון יפוצה כבר בשלב זה על ידי חברת האבטחה בסך של 787,636 שקלים, על ידי שגיא כרמי בסך של 337,559 שקלים ועל ידי דבוש, קלדרון וגוטר בסך של 44,000 שקלים כל אחד. בסה"כ משרד הביטחון יקבל בשלב זה פיצוי בסך 1,257,195 שקלים.

התביעה כנגד הדוקר, בן גניש, ממשיכה להתנהל בגין יתרת סכום הפיצוי שהתבקש בכתב התביעה, בסך מיליוני ש"ח נוספים.
_______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת יסכה רוטנברג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות