נדחו שתי עתירות נגד בניית מגדל בן 25 קומות במתחם בית החולים איכילוב

שתי התנגדויות של שכני המגדל החדש באיכילוב נדחו. ייתכן והמבנה יטיל צל ויפגע בהם, אולם הוא נועד לרווחת הציבור כולו
מעיין לביא |
בית החולים איכילוב. צילום: אתר בית החולים

שופטת בית משפט המחוזי בת"א, צילה צפת, דחתה שתי עתירות מנהליות נגד בניית מתחם נוסף לבית החולים איכילוב ובו מגדל של 25 קומות. השופטת קבעה כי מדובר צורך החיוני והממשי בהרחבת בית החולים לרווחת ולטובת הציבור כולו.

שתי העתירות המנהליות הוגשו נגד החלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב-יפו, שאישרה תכנית בניה ופיתוח של המתחם הצפון מזרחי של בית החולים איכילוב, אשר כוללת בנית בניין בן 25 קומות המיועד לאשפוז, מכונים, מרפאות ובית ספר לאחיות.

על פי התכנית אשר אושרה על ידי מוסדות התכנון, יהרסו בית הספר לאחיות ובנין הפסיכוגריאטריה אשר בנויים על השטח המיועד ובמקומם יבנה בניין בן 25 קומות בשטח כולל של 60,000 מ"ר. הבניין המיועד גובל ממזרח ברחוב הנרייטה סולד ומצפון בבנייני רחוב בארי. אחת העתירות נגד החלטת מוסדות התכנון הוגשה ע"י תושבי "שכונת הקצינים" הנמצאת מעברו השני של רחוב הנרייטה סולד, והעתירה השנייה הוגשה ע"י דיירי הבניינים ברחוב בארי.

גם כאשר הציעו תוכנית משופרת שתטיב עם תושבי רחוב בארי הדבר לא אושר על ידם כאשר הודגש כי בית החולים מעדיף מבחינה פונקציונלית שתי מחלקות אשפוז בקומה. אדריכל התכנית ציין, כי צורת המבנה המאושר תוכננה על פי פרוגרמה מחייבת של משרד הבריאות באופן שתתאים לפונקציות הנדרשות במחלקות אשפוז בבית חולים, וכי קיימת העדפה למבנה ריבועי, המקל על נגישות הצוות הרפואי אל המאושפזים, על פני מבנה מלבני המאריך את המסדרונות.

למרות האמור, מוכנים בבית החולים לשנות את המבנה למלבני, וכפועל יוצא להרחיקו מבנייני בארי למען רווחת דיירי אותם בניינים. אולם התכנית המשופרת לא התקבלה על דעת כל העותרים.

בסופו של דבר, השופטת צפת כאמור דחתה את העתירות, משנמצא כי נעשה איזון ראוי בין רווחת תושבי הסביבה, לבין הצורך החיוני והממשי בהרחבת בית החולים לרווחת ולטובת הציבור כולו.

״לנוכח ההצעה לתכנית משופרת, אשר אינה חורגת מהתב"ע ומקווי הבניין וכפי שהובהר, אינה מצריכה תהליך של פרסום ודיון בהתנגדויות בהקשר לתכנית, אני מוצאת אותה כסבירה יותר מהתכנית המאושרת. לפיכך, על יסוד כל השיקולים והנימוקים שפורטו לעיל, המאזנים לטעמי כראוי בין רווחת תושבי הסביבה אל מול החיוניות וצורך הממשי בהרחבת בית החולים לרווחת ולטובת הציבור כולו, נמצא לקבוע כי מדובר בתוכנית משופרת סבירה ומרחק סביר בין בנינים בלב מרקם עירוני, ממש בטבורו של מטרופולין. אין באמור כדי להמעיט מזכות העותרים, כפי שגם ציינה הוועדה המחוזית, כי ככל שקיימת פגיעה המצדיקה זאת, שמורה להם הזכות להגיש תביעה לפי הוראות 197 לחוק התכנון והבניה״, כתבה השופטת צפת בהחלטתה.
________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת צילה צפת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות