צריכת חשמל חריגה הסגירה את דירת הקנאביס

מחזור גידול של קנאביס בהשקעה של כמה עשרות אלפי שקלים והפסד של מאות אלפי שקלים נשרפו לבחור שהפך דירה למרכז גידול בשכונת 'נווה חוף' (פואבלו אספניול) בראשון לציון
ציון חן |
דירת קנאביס. ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

כמו ברוב המקרים בהם המשטרה חושפת מבנים לגידול קנאביס, גם במקרה של בחור בן 37 מבת ים, התפיסה שלו התאפשרה בשל העובדה שהוא צרך חשמל, בהיקף של אלפי אחוזים יותר מהממוצע הנורמטיבי של הדירה, אותה שכר לצורך זה.

בחברת החשמל הורמו הרבה גבות נוכח חריגה של אלפי אחוזים מחשבונות החשמל הממוצעות של בניין מגורים ברחוב חיל הצנחנים בשכונת 'נווה חוף' (פואבלו אספניול) בראשון לציון. טכנאי החברה, שהגיעו לבניין, גילו חיבור פירטי לחשמל של אחת מהדירות, שזו לעצמה כבר עבירה פלילית שמאפשרת לפנות למשטרה במטרה להוציא צו חיפוש.

נציגי חברת החשמל הציגו בפני שוטרי תחנת ראשון לציון את היקף צריכת החשמל החריגה של דירה תמימה שבלב שכונת המגורים, אשר עמדה על 39,735 שקל. המשטרה, שמכירה ומנוסה כבר בפניות מסוג זה מחברת החשמל, החושפות בדרך זו דירות לגידול קנאביס, הגיעה לדירה ולא התאכזבה.

בדירה נמצאו 455 אדניות, שגדלו בהן מספר דומה של שתילי קנאביס במשקל כולל של 36 ק"ג. צריכת החשמל הגבוהה נבעה מהימצאותם בדירה של מכשירים זוללי חשמל: 7 מזגנים, 4 מאיידים, 4 מפוחים, 53 שנאים, 56 רפלקטורים, 11 מאווררים, ו-53 מנורות.

בבדיקה מול הרשויות נמצאה זהותה של בעלת הדירה, שסיפרה להם שעל החוזה לשכירות הדירה ממנה על סך של 6600 שקלים לחודש, חתום הבחור מבת ים. בנוסף, טביעות האצבע שלו נמצאו על ריהוט בחדרים הפנימיים של הבית, מה שמעיד על הימצאותו בתוך הדירה.

עם הבאתו לחקירה הודה הבחור מיד במיוחס לו ואמר לחוקרים כי הוא המגדל והאחראי הבלעדי לגידול השתילים. החקירה הזריזה והקלה בה הבחור הודה מיד, אפשרה גם את הגשת כתב האישום נגדו היום לבית המשפט השלום בראשון לציון.

הבניין בו נמצאת דירת הקנאביס. צילום: גוגל סטריט ויו
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות