ועדת הקורונה הכריזה עצמאות – הבריכות ומכוני הכושר ייפתחו

בניגוד לתקנות החירום עליהם החליטה הממשלה, ועדת הקורונה של הכנסת קבעה כי ברכות השחייה ומועדוני הכושר יפתחו, דבר שיצר מהומה פרלמנטרית
רותי ורד |
יפעת שאשא ביטון (ארכיון). צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מאבקם של ארגון מנהלי בריכות השחייה ומרכזי הספורט צלח כנגד כל הסיכויים. הם הצליחו לשכנע את ועדת הקורונה של הכנסת כי אין צורך בסגירה מלאה של מועדוני הכושר והבריכות, וזו לא אישרה את תקנות שעת החירום עליהן החליטה הממשלה. הסירוב לאשר את החלטת הממשלה שגרר מהומה פרלמנטרית ואיום – שהוסר לבסוף – מצד יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, להעביר את יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, מתפקידה.

למרות שהריבון במדינת ישראל היא הכנסת, השערוריה שפרצה – שבסופה החליטה הממשלה שלא להעביר הצעות חוק ותקנות לאישור לוועדת הקורונה, אלא לוועדות אחרות – מראה, לדעת רבים, כי במצב הפרלמנטרי המורכב בישראל כיום, הרשות המבצעת היא השולטת, למעשה, על הרשות המחוקקת – מצב הפוך למה שאמור להיות.

חיים כהן, מנהל קאנטרי כפר ביל"ו, חבר בארגון וממובילי המאבק: "אנו שמחים על החלטת הוועדה ומתחייבים לעמידה בתנאי התו הסגול. נקפיד הקפדה יתרה על עטיית מסיכות, שמירה על ריחוק חברתי והיגיינה אישית. בריכות השחיה וחדרי הכושר נסגרו מבלי שיהיו הוכחות להדבקת והפצת הנגיף. אני אישית מכיר מספר מקומות שכבר מחרחרים את נשמתם האחרונה. אם לא היו פותחים היום זה כבר היה מאוחר מדי. רק בקאנטרי האחד שבניהולי נזרקו 120 בעלי משפחות למעגלי האבטלה עקב צוו הסגירה. אילולי ביטול הצוו היום מיליון ילדים בישראל לא היו נהנים מבריכות וקייטנות, והפסדים של מליוני שקלים היו מרסקים את הענף".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות