האלימות בחברה הערבית – 5 נרצחים במהלך סוף השבוע

פתיחה עגומה לשנת 2021 בחברה הערבית: במהלך הימים האחרונים נרצחו 5 בני אדם ונפצעו עוד מספר אנשים במהלך קטטות ותגרות ביישובי המגזר ברחבי הארץ
אייל חן |
זירת רצח בכפר ריינה, דצמבר 2020. צילום ארכיון: משטרת ישראל

גם שנת 2021, לא מאירה פניה לחברה הערבית כאשר האלימות שם ממשיכה להרים את הראש ובסוף השבוע האחרון נרצחו חמישה בני אדם ונפצעו עוד מספר אנשים, ביניהם שלושה בני משפחה אחת מהכפר עקב בצפון ירושלים, ביניהם רופא שיניים שרק הגיע להרגיע את הרוחות.

הרצח הראשון לשנת 2021, היה של וסאם רבאח, תושב ג'דיידה מכר, בן 21, שנורה למוות ביישוב ופונה במצב אנוש לבית החולים הגליל בנהריה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים בירי ואספו ממצאים בשטח.

הרצח השני, ארע ביום שישי, סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים, כאשר התקבל דיווח על שני גברים שנפצעו במהלך קטטה סמוך לסניף הדואר הישן בטירה. חובשים ופרמדיקים הגיעו למקום ומצאו את פואז דעאס, בן 56, כשהוא פצוע אנושות מדקירות סכין. בנו, בשנות ה־ 20 לחייו, היה פצוע גם הוא ומצבו הוגדר בינוני. השניים פונו לאחר קבלת טיפול ראשוני במקום לבית החולים מאיר בכפר־סבא, שם נקבע מותו של האב.

משטרת מרחב שרון פתחה בחקירת האירוע ממנה עלה כי הרקע לקטטה הוא ככל הנראה סכסוך שכנים, שהסלים לאלימות. המשטרה עצרה מספר חשודים והחקירה נמשכת.

ביום שבת בצהריים, נרצחו שלושה גברים בני משפחה אחת, בקטטה בכפר עקב בצפון ירושלים, שנמצא באחריות עיריית ירושלים, שניים מהם אחים. הנרצחים הם רופא השיניים עיסאם אלרג'בי, בן 44, אחיו היית’ם, בן 42 והאחיין שלהם, עדנאן בן ה-24, השלושה שנפגעו מירי, הועברו למעבר קלנדיה, ומשם נלקחו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. בבית החולים נקבע מותו של אחד מהם. כמה פצועים אחרים פונו לבית החולים ברמאללה, שם נקבע מותם של שניים מהם.

הרקע לקטטה, הינו סכסוך בין שתי משפחות בכפר, שהחל כבר ביום שישי וכלל בי השאר, הצתת בתים ומכוניות. בשבת הסכסוך המשיך וכאשר עיסאם, רופא השיניים, הגיע למקום בניסיון להרגיע את הרוחות מצא את מותו. המשטרה הפלסטינית שהגיעה למקום עצרה חשוד אחד במעורבות ברציחות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות