אין טיסות? תנועת המוסגרים לצרפת רק עולה ועולה

בחודשים הראשונים של בהלת הקורונה בעולם, ניצלו מספר ישראלים ממוצא צרפתי את המצב ועקצו כלכלית מוסדות צרפתיים. כעת צרפת מבקשת את הסגרתם
ציון חן |

חמישה תושבי נתניה, בגילאי 24-54, נעצרו בתחילת החודש בעקבות מידע שנמסר למשטרת ישראל ממשטרת פריז בצרפת. החבורה הישראלית, ממוצא צרפתי, ניצלה את היכרותה עם השפה והמנטאליות, ועקצו מוסדות רפואיים על רקע משבר הקורונה.

על רקע מצב החירום בצרפת ולאור התפתחות וירוס הקורונה, עקצו החמישה בצורה שיטתית ומאורגנת שורה של מוסדות רפואיים צרפתיים וחברות מסחריות. החמישה התחזו לספקי ציוד רפואי והציעו לחברות ומוסדות בצרפת, בהם בתי חולים, בתי מרקחת, חברות אספקת ציוד רפואי ועמותות לסיוע לנכים, ציוד רפואי כולל מסכות, כפפות, ג'ל חיטוי ומוצרים אחרים הקשורים להתגוננות מפני וירוס הקורונה.

החבורה בנתה פורטפוליו פיקטיבי, הנחזה להיות מפורט ומקצועי, ומציג את הציוד שביכולתם לספק, כביכול. מתוך דירה בנתניה, ובאמצעות שירותי מרכזיה אותה רכשו בכדי שתאפשר התקשרויות ככאלה שיצאו מצרפת כביכול, הם ביצעו למעלה מ-6000 שיחות טלפון.

בעקבות תלונות המוסדות שנעקצו מצידם של החמישה, בסכום כולל של כ-171 אלף אירו (כחצי מיליון שקל בלבד), פתחה משטרת צרפת בחקירת סייבר, שאיתרה את מקור השיחות מהמרכזייה בדירה בנתניה, אליה נשלחו השוטרים אשר מצאו את המקום.

בדירה נמצאו מסמכים ובהן נוסח הפנייה הטלפונית ששימשה למעשי המרמה, וכן כתובות דוא"ל מטעות או מזויפות. זאת מאחר והחמישה הציגו עצמם כנציגי חברות מסחריות, ונתנו להן שמות דומים לחברות אמיתיות העוסקות באספקת ציוד רפואי. גם מסלול כספי העוקץ שלהם אותר, ונמצא כי הם הועברו לארבע חשבונות בנק המתנהלים באנגליה ופורטוגל, ושנפתחו מלכתחילה בזהויות בדויות.

על רקע רגיעת מצב החירום, פנו החמישה לפעילות עוקץ במתווה חדש. הפעם הם התחזו לאנשי רשות המיסים הצרפתית, ויצרו קשר עם חברות צרפתיות. זאת, במטרה לקבל מהן את פרטי ההתקשרות שלהן עם ספקים מרכזיים של אותן החברות, במטרה לעקוץ גם את אותם הספקים.

שופט המעצרים בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, מצא כי אין חשש לשחרר את החמישה למעצרי בית בתנאים מגבילים, הפקדת כספים והחתמת בני משפחה על ערבויות. אך הפרקליטות ערערה על החלטתו לבית המשפט המחוזי, שהפך את ההחלטה והותיר אותם במעצר לעת הזאת.

"אינני סבורה כי ניתן היה בשלב מוקדם זה להגיע למסקנה כי ניתן ליתן אמון בעצורים, שמיוחסים להם המעשים המתוארים בבקשת המעצר, באופן שניתן לשחררם עתה למעצר בית כפי שהורה בית משפט השלום", קבעה שופטת המחוזי בירושלים, תמר בזק-רפפורט, והאריכה את מעצרם בעוד 11 ימים.

כתבות ארכיון בנושא:

ישבו בישראל ועקצו חברות צרפתיות בדוא"ל ובטלפון
נוכלות קורונה: הקשר הצרפתי – הונאה

קטע מבקשת ההסגרה הצרפתית בה רשומים שמותיהם של העצורים, סוג הסחורה שכביכול הם מכרו לחברות שנעקצו, ורשימת החברות שנפלו קורבן.

בקשת ההסגרה מצרפת

________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

לצפיה ודירוג כבוד השופטת תמר בזק רפפורט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות