השופטת נזפה בחוקרי רשות המיסים על מעצר שווא

במטרה ליצור לחץ על עובד בחברה שנחשדת בהטעיה על הטובין שהם מייבאים לארץ, עצרו אותו החוקרים. הוא שוחרר על ידי השופטת שנזפה בחוקרי המכס
ציון חן |
רשות המסים, ארכיון.

מעצר שווא, של עובד תמים בחברה המייבאת לארץ קלנועיות, העלה את זעמה של השופטת הבכירה אורית קנטור בבית המשפט בחיפה. האיש שוחרר לאלתר תחת התניה שעליו כמובן להתייצב לכל קריאה נוספת לחקירה שידרש אליה.

אנשי המכס של רשות המיסים מצאו כי בעלי חברה, המייבאת לארץ קלנועיות, העבירו לבדיקת מכון התקנים דגם שונה מהדגם שהיה במטען שהם יבאו מחו"ל. את הדגם העביר עובד זוטר של החברה, שנחקר כמו בעלי החברה ובעלי תפקידים אחרים אשר שוחררו בתנאים לאחר חקירתם.

עם זאת, במטרה ליצור על העובד הזוטר לחץ, החליטו אנשי המכס לנקוט בשיטות אפלות ולהביא את העובד לבית המשפט עם בקשה להאריך את מעצרו, בלי אפילו לנקוב במספר הימים שהם מבקשים, והכל ב"שיטת מצליח". בית המשפט לא אהב את ההתנהלות הזאת ושחרר את האיש לאלתר, לא לפני שמתח ביקורת על התנהלות החקירה של אנשי המכס.

"העובדה שהתשובות שמסר העצור אינן נושאות חן בעיני החוקר, וסותרות ראיות אחרות, אינה מהווה עבירה של מסירת אימרה שאינה נכונה או סירוב להשיב על שאלות", קבעה השופטת קנטור, "שכן, כפי שראיתי בהודאות שמסר העצור, הוא השיב על כל השאלות, ובפירוט. חלקו של העצור זניח לעומת חלקם של חשודים אחרים, אשר לא נעצרו, או שמעצרם הוארך ל-24 שעות, כשהחשוד שבפני עצור כמעט 20 שעות", ציינה השופטת ושחררה את האיש במקום.
_____________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת אורית קנטור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות