ההיערכות לבחירות: היועצים המשפטיים של השרים קיבלו תדרוך

רז נזרי, המשנה ליועמ"ש שיגר מכתב תזכורת ליועצים המשפטיים של שרי הממשלה כחלק מההיערכות לבחירות לכנסת ה-24: "שמירת האיזון בין הצורך בהמשך עשייה ורציפות השלטונית ובין חשיבות השמירה על האיפוק והריסון הנדרש בתקופת מעבר זו"
רונן לוי |
מקדמים חקיקה. המשנה ליועמ"ש, רז נזרי. צילום: פלאש 90

תקופת הבחירות מצד שרי הממשלה, הרבה פעמים מתאפיינת בחוסר איפוק וריסון. עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, משפט ציבורי-חוקתי, שלח מכתב ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה כחלק מההיערכות המשפטית של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה לתקופת הבחירות לכנסת ה 24. במכתב הדגיש נזרי את מחויבותם של היועצים המשפטים לסייע בידי השרים לעבור את התקופה עד הבחירות באיזונים הנדרשים.

במכתב אותו שלח עו"ד נזרי, מוזכרת החובה המוטלת על היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ובמחלקת ייעוץ וחקיקה לסייע בידי הממשלה, השרים ובעלי התפקידים כך ש"ההחלטות שתתקבלנה, הקצאת המשאבים ויוזמות החקיקה בתקופת הבחירות ייבחנו גם על רקע ההוראות המיוחדות הנוגעות לתקופה זו, ויעמדו במגבלות הרלבנטיות, מקום בו הדבר נדרש".

במכתב צוין כי על היועץ המשפטי בכל משרד, אשר דרך שגרה מעניק ייעוץ משפטי שוטף ואמון על סיוע לקידום פעילות המשרד והבטחת החוקיות של פעילות זו, להוסיף בימים אלה "בחינה נוספת בהיבט הייחודי של התאמת הפעילות לתקופת הבחירות, על כל המשתמע מכך, תוך שמירת האיזון הנדרש בין הצורך בהמשך עשייה הממשלתית והרציפות השלטונית ובין חשיבות השמירה על האיפוק והריסון הנדרש בתקופת מעבר זו".

עו"ד נזרי גם הבהיר, כי "ניתן ונדרש כמובן להמשיך בביצוע הפעילות הרגילה והשוטפת שמבטיחה את המשכיות עבודת הרשות המבצעת, ובהתאם לכך אין הכרח לבדוק כל פעולה ופעולה שאינה מעוררת על פניה חשש".

מכתבו של רז נזרי בא בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה אל מזכיר הממשלה, בעניין קבלת החלטות ע"י הממשלה והשרים בתקופת הבחירות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות