עונש מקל לאדם שהעלים הכנסות מהשכרת דירות במשך 3 שנים

התביעה ביקשה מאסר בפועל אולם בא כוח הנאשם שכנע את השופט כי יש לדון את הנאשם, שהודה ושיפר את דרכיו, ברף התחתון של הענישה. וכך היה
נעמה כהן |
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, עודד מורנו, גזר עונש של 300 שעות שירות לתועלת הציבור ו-15 אלף שקלים קנס, על אדם שלא דיווח במשך שלוש שנים על תקבוליו מהשכרת שלוש דירות שהיו ברשותו. השופט מורנו קיבל את בקשת הסניגור, עו"ד יוסי חמצני לאמץ את עמדת תסקיר המבחן ולא לגזור על הנאשם עונש מאסר כפי שביקשה התביעה.

הנאשם הורשע על פי הודאתו ב-3 עבירות של מרמה, ערמה או תחבולה לפקודת מס הכנסה, בגין כך שבין השנים 2013 עד 2015, לא דיווח הנאשם אודות הכנסותיו מהשכרת 3 דירות אשר היו בבעלותו. פעמיים נדרש הנאשם על ידי רשויות המיסים לתת דיווח על ידי פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסותיו, אולם דרישות אלה לא התקבלו תוך 30 יום.

בעקבות החקירה שנפתחה, הגיש הנאשם דוחות אישיים לשנים 2012-2015. בשנים אלה השכיר הנאשם את הדירות וקיבל כדמי שכירות תקבולים בסכום של 269,400 שקלים. במהלך השכרת הנכסים, הנאשם לא דיווח לפקיד השומה על קבלת הכספים ולא שילם את המיסים הנובעים מפעילות המושכרת לעיל, אף שהתקבולים חייבים במס.

עו"ד יוסי חמצני

התביעה טענה לערכים המוגנים, מידת הפגיעה בהם, נסיבות ביצוע העבירה ובכלל זה לנושא הכופר, והעובדה כי הנאשם לא עמד בכופר והטריח את בית המשפט בניהול הליך משפטי שניתן היה להימנע ממנו. בשים לב לכך, טענה למתחם ענישה הנע בין 4 חודשי מאסר בפועל ועד 9 חודשי מאסר בפועל.

מנגד, עו"ד יוסי חמצני ביקש מבית המשפט לאמץ את המלצת שירות המבחן ככתבה וכלשונה. בהקשר זה לא הסכים למתחם הענישה לו טענה התביעה, וטען כי מדובר במתחם המתחיל במאסר על תנאי ועד מספר חודשי מאסר בודדים. בשים לב לעובדה כי הנאשם הסיר את המחדל באופן מלא, חסך בזמן שיפוטי יקר, נעדר עבר פלילי, המלצה חיובית של שירות מבחן, הרי שיש למקמו בתחתית המתחם. אלו הם פני הדברים גם בהתייחס לקנס הכספי.

כאמור, השופט מורנו קיבל את עמדת עו"ד חמצני, וקבע כי לאור המלצת שירות המבחן ומכלול הנסיבות בתיק יש מקום לסטות משיקולי שיקום, ולאמץ את המלצת שירות מבחן ככתבה וכלשונה. "לא למותר לציין בהקשר זה כי מדובר בעבירות משנת 2013 עד 2015 ומרחק הזמן מראה כי הנאשם אכן מנהל אורח חיים נורמטיבי, ולא הסתבך בביצוע עבירות נוספות, שכן הוא נעדר עבר פלילי. לכל אלו יש להוסיף את נושא הבעת החרטה הכנה של הנאשם, לכך שמדובר במחדל בגובה של 31,000 שקלים אשר הוסר במלואו. הליכי הכופר לא צלחו בסופו של דבר, ועל כן הנאשם הועמד לדין בבית המשפט, נתון אשר מן הסתם לא שיפר את מצבו", ציין השופט בהחלטתו.
___________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט עודד מורנו

___________________________________

עו”ד יוסי חמצני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות