נתפסו מניחי מטענים בכלי רכב

ימ"ר צפון פיצח 2 ארועי מטענים שהונחו ברכבים במסגרת סכסוכי עבריינים, אחד מהם ביקנעם, שם נקטעה רגלו של בעל הרכב, ואחד בבית שמש
ציון חן |
חוקרי המשטרה בזירת פיצוץ הרכב ביקנעם. צילום: דוברות המשטרה

בעקבות עבודה מאומצת של ימ"ר מחוז הצפון בתחום עבירות האמלח, הנוגעת לשימוש במטעני חבלה ברכבים במסגרת סכסוכי עבריינים, הוגש היום (שני) כתב אישום על שני ארועי מטענים מהעת האחרונה.

מפרטי כתב האישום שהוגש כנגד אסף 'יוסי' בוסקילה (24) ממגדל העמק, רונן שבייב (22) מטבריה, ודן בן מאיר מיכאל מור-יוסף (25) מבית שמש, עולה כי השלושה היו מעורבים בעבירות של ניסיון רצח באמצעות הטמנת מטען חבלה.

במסגרת החקירה הסמויה עלה חשד כי שני תושבי הצפון צברו מומחיות ביצור, הטמנה והפעלה של מטעני חבלה רבי עוצמה, שהיו מוצמדים לרכבי הקורבנות ומופעלים מרחוק באמצעות טלפון סלולארי. עם השניים נעצר גם תושב בית שמש שהזמין חיסול של שכן שלו.

החקירה בעניינם של בוסקילה ושבייב נפתחה לאחר שב-5.5.20 התפוצץ מטען חבלה רב עוצמה ביקנעם. היעד לחיסול היה תושב יקנעם, העובד במחלקת התברואה בעיר, כתוצאה מהפיצוץ נפגע האיש באורח קשה, עבר החייאה ורגלו נקטעה. מהחקירה עולה כי העצורים מהצפון ניסו להמית את העובד באמצעות פיצוץ מטען החבלה לאחר תכנון מוקדם ועבודת הכנה מוקפדת, הכוללת מעקב וחלוקת עבודה ביניהם.

בתאריך 27.5.20 נעצרו שני הצפוניים, כשניסו להתנקש באמצעות הטמנה והפעלת מטען ברכבו של תושב בית שמש. בלשי משטרת ירושלים קיבלו את המידע מימ"ר צפון ועצרו את השניים על חם, כשברשותם פריטים שהיו אמורים להפעיל את מטען החבלה שהוצמד לרכבו של הקורבן. עמם נעצר גם שכנו של הקורבן, מור-יוסף, תושב בית שמש, אשר הזמין את החיסול ואף לקח בו חלק.

מחומרי החקירה עולה כי דפוס הפעולה של העצורים היה דומה בן שני המקרים – שימוש במטען רב עוצמה שנועד להתנקש בחיי הקורבן ברכבו, פעולה שסיכנה גם את חייהם של עוברי אורח חפים מפשע.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך ותפעל כנגד גורמי הפשיעה וכנגד התופעה של שימוש באמצעי לחימה בסכסוכים פליליים במלוא העוצמה, במגוון אמצעים מתקדמים בכל המישורים, כל זאת במטרה להביא לדין את אותם עבריינים הפוגעים בשגרת החיים של הציבור ומעמידים חפים מפשע בסכנת חיים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות