הָשֵׁב סַכִּינֵנוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה – בוטלה הרשעת צעיר שהואשם באחזקת סכין

הבחור הצעיר רצה להשוויץ בפני חברים בפגיון יפה שקנה בחו"ל – זה כמעט נגמר בהרשעה פלילית ובכתם לכל החיים
נעמה כהן |
פגיון, אילוסטרציה: ויקיפדיה

צעיר בן 22 ממרכז הארץ, שלטענתו רצה להציג פגיון שקנה בחו"ל לחבריו הקרובים, מצא עצמו עצור והוגש נגדו כתב אישום. בשבוע שעבר, כשנה לאחר שהחלה הסאגה, קיבלה שופטת בית המשפט השלום בפתח תקווה, אליאנא דניאלי, את בקשת הסניגור עו"ד מור עטיה, והחליטה שהצעיר יבצע תכנית של"צ בהיקף של 150 שעות, ביטלה את הרשעתו בפלילים והורתה שהסכין תוחזר לו.

הנאשם הודה והורשע בעבירה של אחזקת סכין במאי 2019. מדובר בפגיון שאורך להבו 10 ס"מ. לאחר ההרשעה הוא הועבר לתסקיר שהיה חיובי, ומאחר ולו זו הסתבכות ראשונה עם החוק, ומדובר בצעיר נורמטיבי ומתפקד ללא קשיים, המלצת שירות המבחן היתה לצו של"צ וביטול ההרשעה. התביעה ביקשה להשית על הצעיר עונש מאסר מותנה וקנס.

מנגד, עורך דינו, עו"ד מור עטיה, טען כי לא היו עבירות נלוות או נסיבות מחמירות. סוג הסכין הינה פגיון, לא סכין קומנדו, הצעיר טען במשטרה כי מדובר בסכין מאוד יפה שהוא קנה בחו"ל ורצה להציג לחברים. השימוש בסכין הוא להציג מוצג יפה ולא אמצעי לוחמני.

עו"ד מור עטיה

לטענת עו"ד עטיה, כשמסתכלים על הפגיון רואים שזה מוצג שתולים על הקיר. הצעיר עצמו הוסיף ואמר בדיון: "אני רוצה לומר כי ממש, באמת כפי שרואים מגיל קטן, אני נותן את עצמי למשפחה שלי, והחלום שלי לעסוק בנדל"ן. אם תהיה לי הרשעה לא אצליח לעשות את זה, ואני מבקש בכל לשון של בקשה לתת לי. אני מסכים לבצע של"צ ומבין שאם לא אבצעו כלשונו ניתן יהיה לשוב ולגזור את דיני".

השופטת דניאלי קיבלה את עמדת הסניגור, עו"ד עטיה, והורתה לבסוף על ביטול הרשעתו בפלילים של הצעיר. "ערה אני להלכות לפיהן אף במקרים כאשר נטען לנזק קונקרטי יש מקום לעתים להותיר את הבחירה האם לקבל לשורות המקצוע המבוקש את המועמד מבלי להתחשב בטענות אלו במסגרת גזירת הדין, ועם זאת, במקרים המתאימים ביטלו בתי המשפט הרשעת נאשמים בעבירה דומה", כתבה השופטת דניאלי והוסיפה: "לאחר שבחנתי את מכלול השיקולים, באתי לכלל מסקנה הן מתוך התחשבות בנסיבות המעשה, והן מתוך התחשבות בנסיבות העושה ובנזק הקונקרטי, כי עסקינן במקרה חריג בו מן הראוי להורות על ביטול ההרשעה בהתאם להלכת כתב וכך אני מורה".
__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת אליאנה דניאלי

__________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%94

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות