הקרב על איקאה אשתאול לא נגמר

הפרקליטות לא מוותרת במאבק בחריגות הבניה המוגזמות במתחם איקאה באשתאול, והגישה בקשה לרשות ערעור בפני בית המשפט העליון
נעמה כהן |
מתחם איקאה באשתאול "חוסר חוקיות כה חמור". צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון, בשם מתכננת מחוז ירושלים, בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים בעיר, שדחתה את בקשת המדינה למתן צו ביניים שיאסור שימוש בשטחים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות במתחם "איקאה" באשתאול.

כזכור, המדינה הגישה לביהמ"ש לעניינים מינהליים עתירה נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אשר נתנה תוקף לתוכנית המכשירה, בדיעבד, עבירות בנייה חמורות ביותר ובהיקפים חסרי תקדים במתחם "איקאה" באשתאול. וכן עתרה לבטל את היתר הבנייה שניתן מכוח תכנית זו. בצד העתירה, ביקשה המדינה צו ביניים למניעת שימוש בחלקי המבנה החורגים מהתוכנית שאושרה ב-2019, וזאת עד להכרעה בעתירה לגופה. ביהמ"ש דחה את הבקשה לצו ביניים.

בבקשה רשות הערעור טוענת כעת המדינה, כי בהחלטת בית המשפט לעניינים מינהליים נפלו שגיאות, שלהן השפעות רוחב משמעותיות הנוגעות לאינטרס הציבורי שבשמירה על שלטון החוק, והמאבק במכת המדינה של עבריינות הבנייה, באופן המצדיק מתן רשות ערעור.

"כאשר בית המשפט קמא דוחה בקשה למתן צו ביניים, האוסר על שימוש בחלקים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות ואשר נבנו בניגוד לדין, לא ניתן כל ביטוי לשיקול שעניינו התנהלות חמורה של המשיבות בחוסר תום-לב, הסתרת מידע ממוסדות התכנון, והלכה למעשה ביצוע עבירות בנייה רחבות היקף תוך הצבת עובדות בשטח".

הידיעה הקודמת בנושא: שיטת ה-SALÄMÏ באיקאה: יותר משליש החנות באשתאול בעבירות בניה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות