ייבא 8 ליטר סם אונס אך לא ייכלא מעבר לזמן מעצרו

תושב תל אביב נתפס כשהוא מנסה להכניס לארץ 8 ליטר של סם מסוג GBL, אך בהסדר הטיעון, אליו הגיע בא כוחו עו"ד מור עטיה עם הפרקליטות, סוכם כי במידה ויצליח בהליך השיקומי בו החל בבית הסוהר, לא יישב מעבר לתקופת מעצרו
רונן לוי |
סם אונס. מקור: ויקיפדיה

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם תושב תל אביב, בן 40, שהורשע בעבירות של יבוא סם מסוכן מסוג GBL (סם אונס) בכמות של 8 ליטר, והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.

על פי ההסדר, אליו הגיע הסניגור עו"ד מור עטיה, בית המשפט צירף תיק החזקת סמים קשים שונים שלא לצריכה עצמית, והוסכם שאם יצליח בהליך השיקומי בו החל בין כותלי בית הסוהר יסתפקו בימי מעצרו, כ-11 חודשים, וריצוי עונש בחופף מלא של תנאי שתלוי ועומד נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים נסע הנאשם ברכבו ברחוב רוטשילד בתל אביב, כשברכבו החזיק 3 בקבוקים המכילים סם מסוכן מסוג ג׳י.בי,אל (GBL), בנפח כולל של 157 מ״ל.

סעיף נוסף בגין יבוא סם, בחודש פברואר האחרון בשעות הערב, בנמל התעופה בן גוריון, נכנס הנאשם ארצה בטיסה מספרד, כשברשותו מזוודה ובתוכה 8 בקבוקים המכילים סם מסוכן מסוג ג׳י.בי.אל (GBL) בנפח כולל של 8,250 מ״ל, בשווי כולל של כ-34,900 שקלים (לפי יחידת משקל של ליטר).

הנאשם נטל את מזוודתו ממסוע הכבודה ונעצר בדרכו לאולם הנוסעים לבדיקה שגרתית במכס ואז נעצר.

עו"ד מור עטיה

בדיון, שנערך בבית משפט המחוזי בלוד, הודיעו נציגי הפרקליטות והסניגור, עו"ד מור עטיה, כי הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה ויורשע בכתב אישום מתוקן, יצרף כתב אישום נוסף של בית משפט השלום בת"א וישנה הסכמה שהנאשם יישלח לקבלת תסקיר לבחינת הליך שיקומי, שכבר החל בו בין כותלי בית הסוהר.

לא מדובר בגמילה מחוץ לכלא, ובמידה וההליך השיקומי יצלח, הצדדים יעתרו במשותף להסתפק בימי מעצרו, כולל עונש המאסר על תנאי.

בתום הדיון, השופט ד"ר עמי קובו הרשיע את הנאשם ביבוא סם מסוכן והחזקת סם שלא לצריכה עצמית, והורה כי שירות המבחן יגיש תסקיר ביניים בעניינו של הנאשם, אשר יבחן את התקדמות ההליך השיקומי בעניינו של הנאשם בין כותלי בית המעצר אבו כביר. התסקיר עצמו יוגש עד לסוף חודש פברואר 2021.


לצפיה ודירוג כבוד השופט ד"ר עמי קובו


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות