לקח את הכספים ולא סיפק את הרכבים

לפחות 21 אנשים תמימים נעקצו על ידי משה פלח מיהוד, שהבטיח למכור להם מכוניות במחיר מוזל או שירותים שונים, ומעולם לא התכוון לספק. הוא גם קילל את השוטרים והשתמש ללא רשות בחשבון הבנק של בת זוגו
רונן לוי |
מוכר מכוניות אילוסטרציה

"אני שם זין עליכם, אמשיך לגנוב גם אחרי שעצרתם אותי, אמרר לכם את החיים". כך אמר משה פלח, בן 40 מיהוד, לחוקרים שעצרו אותו בגין עברות מירמה. אתמול (שני) הוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב, שכלל 24 אישומים בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירת מס, תקיפת שוטר ואיומים. פלח הציג עצמו כסוחר רכב שמוכר מכוניות במחיר נמוך ובפועל לקח את הכספים אך לא סיפק את הרכבים.

על פי כתב האישום, פלח ביצע עבירות מרמה באופן שיטתי ומתוחכם כלפי 21 מתלוננים. הוא הציג מצג שווא למתלוננים, לפיו הוא עוסק בסחר בכלי רכב, והציע להם בכזב לרכוש ממנו כלי רכב, לרוב במחירים נמוכים מערך השוק, וזאת ביודעו כי אין ביכולתו או בכוונתו לספק את כלי הרכב.

בעקבות מצגי השווא, קיבל הנאשם סכומי כסף ניכרים, אולם לא סיפק את כלי הרכב ולא השיב את הכספים שקיבל תמורתם. בנוסף מתואר כי הציג מצגי שווא נוספים וקיבל ממתלוננים נוספים, סכומי כסף עבור עבודה או שירותים שהציע לספק, וזאת ביודעו כי אין ביכולתו או בכוונתו לעשות כן.

משה פלח מואשם במרמה בנסיבות מחמירות בשל ריבוי נפגעי העבירה, דרכי המרמה והיקף המרמה העומד על כ- 1.5 מיליון שקלים. הנאשם מואשם גם בעבירה לפי פקודת מס הכנסה, בשל אי דיווח לרשויות המס על הכספים שקיבל כתוצאה ממעשי המרמה. בנוסף מיוחס לנאשם עבירה של תקיפת שוטר בעת המעצר ואיומים על שוטר אחר בתחנת המשטרה.

בחקירתו הראשונית הכחיש פלח את המיוחס לו, ואף הכחיש היכרות עם חלק מן המתלוננים. לאחר מכן, אישר המשיב כי הוא קיבל כספים מחלק מהמתלוננים, והסביר שלא השיב להם את כספם והמדובר בחוב כספי. באשר לחלק מהאישומים הודה פלח כי הבטיח כלי רכב לאנשים ולא מסר להם אותם לאחר קבלת תמורה בעבורם.

במהלך חקירותיו התבטא פלח כנגד השוטרים ומערכת המשפט באומרו: אני שם זין עליכם, אמשיך לגנוב גם אחרי שעצרתם אותי, אמרר לכם את החיים… לא אתן לכם לחקור אותי", אמר פלח והוסיף בחקירה אחרת: "אתה זין, השופט זין… אני אמשיך לבצע עקיצות ולרמות גם מהכלא".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב: "כפי שעולה מחומר הראיות, המשיב נהג לרמות את המתלוננים בשיטתיות ובתחכום. נראה כי המשיב פיתח שיטת מרמה משתלמת וקלה לביצוע- המתלוננים, אשר התרשמו מיכולתו של המשיב, הסכימו והעבירו למשיב כספים. אך אז, המשיב היה מתמהמה בהספקת כלי הרכב, ולבסוף גם לא השיב את הכסף. בחלק מן המקרים, המשיב ביצע עבירות כנגד בעלי דירות מהם תכנן לכאורה לשכור יחידות דיור, הציג עצמו כבעל מקצוע ואף ביצע עבירות כנגד בני משפחתו. המשיב נהג להשתמש, כבדרך קבע, בחשבון הבנק של בת זוגו, וזאת שלא בהסכמה ובניגוד לרצונה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות