האישה אינה זכאית למחצית מהבית כי בגדה בבעלה

העליון אישר את פסק דינו של ביה"ד הרבני הגדול, שקבע כי בגידתה של האישה שומטת את חזקת השיתוף בין בני הזוג, זאת למרות הלכת בבלי הוותיקה שקובעת הפוך • השופט עמית בדעת המיעוט: "התיימר בית הדין להחיל את הדין הדתי על ענייני רכוש"
מערכת אוביטר |
בית הדין נתן משקל רב לבגידה. אילוסטרציה shutterstock
בית הדין נתן משקל רב לבגידה. אילוסטרציה shutterstock

סערה בעולם דיני המשפחה, בעקבות פסק דין של בג"ץ שפורסם הבוקר. פסק הדין מאשר את פסיקתו של ביד הדין הרבני הגדול בעניינם של בני זוג שהתגרשו לאחר שלושים שנות נישואים.
העתירה לבג"ץ נדונה סביב השאלה האם חרג בית הדין הרבני הגדול מסמכותו כששלל מאישה שבגדה בבעלה את זכותה למחצית משווי הבית המשותף.
בני הזוג נישאו בשנת 1982 ולכן חל עליהם חוק יחסי ממון, לפיו נכסים שנרכשו לפני הנישואים לא מוגדרים כרכוש משותף. אלא שהפסיקה המקובלת היא שניתן להוכיח בהתנהגות "כוונת שיתוף", כאשר בני הזוג חיים יחד זמן רב עם ילדיהם. במצב כזה ברירת המחדל היא שהנכס יהפוך למשותף, למרות שהבעל רכש אותו לבדו לפני הנישואין.
בית הדין הרבני פסק לזכות האשה, אך הבעל ערער לבית הדין הרבני הגבוה, שפסק כי היא אינה זכאית ונתן משקל רב לבגידתה של האישה.
בג"ץ דן בערעור בהרכב של שלושה – השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ואלכס שטיין. השופטים נחלקו בדעתם, כאשר השופטים מינץ ושטיין בדעת הרוב קבעו כי אין להתערב בהחלטת בית הדין הרבני. "בגידה יכולה אף להוות נסיבה המשמיטה את הקרקע מתחת לקיומה של חזקת השיתוף הקיימת בין בני הזוג, והיגיון רב טמון בקביעה זו", קבע השופט מינץ.
לעומת זאת השופט עמית בדעת המיעוט ציין כי, "התיימר בית הדין להחיל את הדין הדתי על ענייני רכוש, בניגוד להלכה הפסוקה, ובכך חרג הוא מסמכותו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות