שנת מאסר לפקח ברשות האוכלוסין שסרסר בזנות

הפקח ניצל את הגישה למאגר מידע של רשות האוכלוסין וההגירה, והשתמש בו כדי לסרסר בזנות עם נתינה זרה שהייתה זקוקה לכסף • בנוסף, סיכל פעולות יזומות של הרשות, בכך שהודיע למכרים על פעילויות מתוכננות לאיתור נתינים זרים
מערכת אוביטר |
"אין לחרוג ממדיניות הענישה המחמירה". אילוסטרציה shutterstock
"אין לחרוג ממדיניות הענישה המחמירה". אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את ערעור הפרקליטות בעניינו של עובד ציבור שביצע מסכת של עבירות שעניינן הפרת אמונים וסרסרות לזנות, והשית עליו עונש מאסר בפועל של 12 חודשים, במקום 6 חודשי עבודות שירות שהוטלו עליו ע"י ביהמ"ש השלום.

הנאשם, דורון בריבו, שעבד בין השנים 2013-2009 כפקח ברשות האוכלוסין וההגירה, הודה והורשע בביצוע עבירות של הפרת סודיות, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ובעבירות של הבאת אדם לידי עיסוק בזנות וסרסרות למעשה זנות.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הנאשם ניצל את הגישה למאגר מידע של רשות האוכלוסין וההגירה ומסר לקרובי משפחה ולמכרים פרטים שונים בנוגע לאזרחים, שנשמרו במאגר, כגון מועדי יציאה לחו"ל, כתובת מעודכנת וכד', הכל תוך הפרת פרטיותם והפרת חובת סודיות המוטלת עליו. בתוך כך, מסר בין היתר הנאשם שלא כדין פרטים לנתינה זרה שהייתה שוהה בלתי חוקית בנוגע למצב הטיפול בבקשתה לקבלת מעמד בארץ. בהמשך, פנתה הנתינה הזרה לנאשם מספר פעמים בבקשה לקבלת הלוואה, זאת עקב מצוקתה  הכלכלית והנאשם סרסר בה לעסוק בזנות עם עובדים זרים בתמורה לכסף, שאת מחציתו העביר לנתינה הזרה ומחציתו שלשל לכיסו.

בנוסף, פעל הנאשם לסיכול מבצעים יזומים של הרשות, בכך שהודיע לקרובי משפחה ולמכרים על פעילויות מתוכננות לאיתור נתינים זרים השוהים בארץ ללא רשיון ובכך סייע להם למנוע מעצרם של עובדים זרים המוחזקים אצלם.

בגין מעשים אלה, גזר בית המשפט השלום על הנאשם עונש של 6 חודשי עבודות שירות.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה ערעור על גזר הדין ובמסגרתו ביקשה להחמיר בעונשו של הנאשם ולהשית עליו עונש מאסר מוחשי וממשי מאחורי סורג ובריח.

לטענת הפרקליטות בערעור, "בעבירות הפרת אמונים, כמו בעבירות שוחד ועבירות שחיתות שלטונית, אין לחרוג ממדיניות הענישה המחמירה הכוללת מאסר מאחורי סורג ובריח, לרבות משיקולי שיקום, שכן מרבית המעורבים בעבירות אלה אינם "עבריינים מועדים", אלא אנשים נורמטיביים וחסרי עבר פלילי שאינם עבריינים "טעוני שיקום", והסיכון שיחזרו לבצע עבירות בכלל, ועבירות מהסוג שבגינו הורשעו בפרט- נמוך ממילא. לכן, בעבירות כאלה יש ליתן כאמור משקל מכריע לשיקול של הרתעת הרבים, בבחינת "למען יראו וייראו".

בית המשפט המחוזי בב"ש (הרכב כב' השופטת ר. יפה- כץ) קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות והשית על הנאשם עונש מאסר בפועל של 12 חודשים.

התיק נוהל בבית המשפט השלום ע"י עוה"ד ווליד אלבז ומסעד מסעד ובהליך הערעור ע"י עו"ד תהילה גלנטה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

 width=לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות