עבודות שירות לצעירה שדרסה את אחיינה למוות. התביעה: "נענשה בידי שמיים"

מיכל עוזרי, שבתאונה מחרידה גרמה למות אחיינה בן ה-17 שנסע על מכסה המנוע של מכוניתה, תרצה עונש בעבודות שירות ועוד שלילת רשיון
מעיין לביא |

שופט בית משפט לתעבורה בבאר שבע, דוד לנדסמן, גזר 7 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות וחמש שנות שלילת רישיון נהיגה על מיכל עוזרי, בת 27 מהיישוב אשלים, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בגרימת מותו ברשלנות של אחיינה מאי פרץ בן ה-17, בתאונת דרכים שארעה לפני שנה, כשהסיעה את פרץ על מכסה המנוע של רכבה והוא נפל ונהרג.

כזכור, בחודש יוני בשנה שעברה עוזרי הסיעה את פרץ ז"ל ונער נוסף על מכסה המנוע של רכבה. בשלב מסוים רכבה של עוזרי עלה על פס האטה, וכתוצאה מכך פרץ החליק ונפל ממכסה המנוע לכביש ולאחר מכן נדרס למוות על ידי רכבה של דודתו.

בשל הטרגדיה, הצדדים הגיעו להסדר טיעון עוד לפני ניהול המשפט, ובבית המשפט אמר נציג התביעה כי עוזרי קיבלה כבר את העונש שלה. "התאונה נגרמה ללא ספק בשל נהיגה הרשלנית של הנאשמת, אשר נהגה ברכבה בצור המסוכנת והסיע את המנוח בצורה לא בטיחותית. כל אדם מן היישוב יכול היה להיות ברור כי המנוח יכל ליפול. כאשר ניתן היה להבין כי הסעה באופן זה עלולה להסתיים באסון. השליטה ברכב היתה של הנאשמת והיתה יכולה בקלות למנוע את התאונה, אילו היתה מסרבת להסיע את המנוח באופן מסוכן זה. גם לא היה איזה צורך דחוף או חיוני להסיעו בצורה כזו", נאמר על ידי התביעה: "לצד קולא לקחנו בחשבון את השיקולים הבאים, הנאשמת דודתו של המנוח. אין ספק כי נענשה בידי שמיים. אנחנו לא מטילים ספק בכך שהיא מתייסרת על מעשיה. אין ספק כי ייסורים אלו ילוו אותה משך שנים רבות".

השופט לנדסמן קיבל את הסדר הטיעון וכתב בהחלטתו, בין השאר, כי מדובר בתאונה מצערת, טרגית ומיותרת לגמרי, וניהול הוכחות בתיק כזה, רק היה מוסיף לכאב וליגון של המשפחה. "במעמד זה, ואולי ללא קשר ישירות לתאונה זו, מקווה בית המשפט שתאונה זו תדליק נורית אדומה בין הצעירים במושבים, וגם במושב שהכבישים רחוקים מעיניהם של השוטרים ישמרו על כללי התעבורה ועל נהיגה בטוחה, עם כל המשתמע מכך", אמר השופט לנדסמן, והוסיף: "ביחס לעונש המאסר המוסכם, גם אם העמדה העקרונית של המאשימה ואף של בית המשפט להטיל עונש מאסר בפועל על נהג שגרם לתאונה קטלנית, לא ניתן לומר שאין מקרים שבהם יש הצדקה להסתפק בעונש מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות, במיוחד נוכח השנוי בחוק שהגדיל את תקופת המאסר שניתן לרצות בדרך של עבודות שירות".

__________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט דוד לנדסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות