הציוד של המאבטח חובב הרדיו גרם לשלילת רשיון הנשק שלו ופגיעה בפרנסתו

מאבטח בבית חולים, שהוא גם חובב רדיו, ייבא ציוד לתחביבו מחו"ל ושילם עליו מכס. אולם בשל העובדה שציוד כזה נמצא אצלו, בוטל רשיון הנשק שלו, החיוני לפרנסתו. עכשיו הובא הנושא הקפקאי הזה לבית המשפט המחוזי
מעיין לביא |
אקדח, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לבטל את החלטת פקיד הרישוי לכלי יריה לבטל רישיון נשק למאבטח בבית חולים, לאחר שהמשטרה המליצה על כך בשל חקירה שנפתחה נגדו. על פי הבקשה, אותה הגישה עו"ד סיון כהן, מדובר בהחלטה בלתי סבירה שפוגעת באופן בלתי מידתי בפרנסת העותר.

בחודש ספטמבר האחרון נחקר העותר במשטרה, בגין חשד מעורבות לכאורית בעבירות על חוק שירות הביטחון הכללי, האזנת סתר והוראות בטחון, עת נמצא בחזקתו ציוד אלקטרוני המשמש להאזנה לרשתות תקשורת. העותר, שיתף פעולה באופן מלא עם צוות החקירה, ומסר גרסתו המפורטת תוך שימת דגש לעובדה כי הציוד המדובר הוזמן מחו״ל מטעם השתייכותו לאגודת חובבי הרדיו בישראל, ולצורך זה בלבד. עוד הדגיש בחקירתו כי עם הזמנת הציוד, נדרש על-ידי המכס לשלם אגרה ורק לאחר ביצוע התשלום, קיבל היתר מן הרשות המוסמכת, משרד התקשורת, לשחרר את הציוד האמור מן המכס ולפיכך, סבר כי מדובר בציוד המותר באחזקה בידי חובב רדיו.

חמישה חודשים לאחר מכן קיבל לפתע הודעה כי רישיון הנשק שלו בוטל בהתאם להמלצת משטרת ישראל. בעתירה מציינת עו"ד סיון כהן כי בעקבות שלילת רישיון הנשק של העותר, הוא הועבר באופן מיידי מעמדות העבודה בהן היה משובץ כמאבטח עד אותה העת, משמרותיו צומצמו באופן ממשי ונפגעה פרנסתו בצורה דרמטית עד כדי חסרון כיס של ממש.

עו"ד סיון כהן

"מאחר ובמרבית המוסדות והארגונים בהם נדרשת אבטחה מתבקש רישיון לנשיאת נשק, כך גם במוסד גדול כבית חולים ולפיכך, עלה קושי בידי מעסיקו של העותר לשבצו בעמדות אבטחה אשר אינן דורשת נשיאת נשק. לבטח עלה קושי בשיבוצו של העותר באותה תדירות בה היה משובץ עובר לשלילת רישיונו", נכתב בעתירה על ידי כהן.

עו"ד כהן המשיכה וטענה כי המאבטח המשיך להחזיק בנשק בכל התקופה מפתיחת החקירה, במסגרת עבודתו כמאבטח בבית חולים. במהלך כל הזמן הזה, לא סיכן העותר את שלום הציבור ולא השתמש בנשקו לרעה ושלא במסגרת עבודתו כמאבטח. כעת, מבקשת עו"ד כהן מבית המשפט המחוזי להורות על בטלות החלטת פקיד הרישוי לכלי יריה, על בטלות המלצת המשטרה ולהורות על השבת רישיון הנשק של העותר כמבוקש, על מנת שהוא יוכל לשוב ולהתפרנס בכבוד.

 

לאתר של עו"ד סיון כהן

עו”ד סיון כהן

_______________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות