בית המשפט קבע: האם תשלם מזונות לאב, רטרואקטיבית

בית המשפט לענייני משפחה קבע כי אם תשלם דמי מזונות לאב עבור הטיפול בקטינים, בנוסף לדמי טיפול רטרואקטיביים שנפסקו
נעמה כהן |
"נעדרת מהבית ומזניחה את הקטינים". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית המשפט לענייני משפחה קיבל תביעת אב למזונות עבור הקטינים השוהים עמו, ופסק כי אמם תשלם לידי האב סכום מזונות ודמי טיפול בסך אלפי שקלים לחודש. השופט קיבל את בקשת ב"כ האב, עו"ד נטלי לזר, כי על האם לשלם לאב מזונות רטרואקטיביים.

לטענת האב, נטשה האם את הקטינים עמו, והוא נותר עמם כמשמורן בלעדי, כשהאם רואה אותם רק מספר שעות בודדות בשבוע. עו"ד לזר עתרה לחיוב שיויוני וצודק, לאור הלכת בע"מ 919/15, מכוח הרציונל כי אין מדובר כלל וכלל בשאלה מגדרית.

כזכור, על פי הפסיקה האם והאב שווים בחובת המזונות כלפי הקטינים מגיל 6 שנים ומעלה (דין צדקה), וכן בשל העובדה כי האב מגדל את הקטינים לבדו, הרי שעל האם לשאת במזונותיהם, וזאת עוד מבלי שנדרשנו להיקף נכסיה.

עו"ד נטלי לזר

בנוסף, דרשה עו"ד לזר כי נוכח העובדה שהאב נאלץ להקטין משמעותית את שעות עבודתו, על מנת לשהות עם הקטינים מיד עם שובם מבתי הספר, הרי שעל האם לשפותו על כך. מנגד, טענה האם כי הכנסותיו של האב גבוהות מאלו שחשף, ואינן כה נמוכות כפי שציין.

בית המשפט קיבל כאמור את תביעת האב למזונות, ואף ציין בפסק דינו כי נוכח העובדה שהקטינים שוהים רוב הזמן עם האב, והאב נטל חלק מהותי יותר בטיפול בהם, על האם, ששהתה עמם שעות מועטות מדי שבוע, לשלם לידי האב את מזונותיהם. זאת בהתחשב בפוטנציאל השתכרותה מכלל ההכנסות והנכסים שנחשפו, וכן סכום רטרואקטיבי עבור התקופה האמורה, כשהאב טיפל בהם 24/7.
___________________________

עו”ד נטלי לזר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות