טכנאי הגז שגרם לפיצוץ בבניין בירושלים מואשם בגרימת מוות ברשלנות

הטכנאי חתך את צינור הגז המוביל בין הבניינים בלי שזיהה מהו, ולמרות שהריח ריח גז המשיך בעבודה, לא קרא לעזרה וגרם לפיצוץ שהרג את אחד הפועלים
רונן לוי |
המבנה בירושלים אחרי הפיצוץ. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד טכנאי גז מירושלים, בן 32, בגין גרם גרימת מוות ברשלנות. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים, כחלק מהשלמת בניית מרתף בבניין מגורים בשכונת בקעה נדרש קבלן להחליף את צנרת הגז הישנה בבניין. בפברואר 2018 הראה הקבלן לטכנאי הגז היכן נמצאים מוני הגז של המבנה, שעוני הגז והצוברים. עוד מסר כי טכנאי הגז יוכל להסתייע במוחמד אבו אלתין, פועל שעבד עמו בחפירת המרתף ובנייתו.

ב 20.2.2018 סמוך לשעה 10:00, סגר הנאשם את ברזי הגז המצויים ליד בניין מספר 12 ואת ברזי הגז לצד בניין מספר 10. בשלב מסוים חתך טכנאי הגז את צינור קו הביניים – המוביל גז בין שני הבניינים, ועל פי התקן אין להעבירו בתוך שטח דירת מגורים (כולל מרתף).

הטכנאי חתך את הצינור מבלי שזיהה שזה צינור קו הביניים. הוא לא סגר את ברזי צינור קו הביניים, ואף לא סגר את הצוברים או רוקן את הגז בצינור זה – כפי שמתחייב על פי התקן. בשל חיתוך צינור קו ביניים החלה דליפת גז במרתף, המצוי במפלס נמוך, אשר גרמה להצטברות גז בחלל המרתף במידה היוצרת מצב שבו כל ניצוץ עלול לגרום לפיצוץ נפחי.

הנאשם היה מודע לריח הגז החריף שהתפשט במקום, אולם לא איתר את מקור דליפת הגז, לא הפסיק את העבודה, לא פנה לקבלן לקבלת עזרה ולא הזעיק את כוחות ההצלה. לקראת השעה 11:45 העיר אחד הדיירים לנאשם ולמנוח כי ישנו ריח גז חריף ונענה "זה שאריות". שעה לאחר מכן העירה דיירת נוספת על ריח גז חריף.

סמוך לשעה 13:00, בעת שמוחמד אבו אלתין היה במרתף, בשל צירוף האווירה הנפיצה שנוצרה במרתף כתוצאה מדליפת הגז וניצוץ כלשהו, התרחש פיצוץ נפחי רב עוצמה. כתוצאה מהפיצוץ נהרג אבו אלתין ונגרם נזק רב מאוד למבנה כולו – הרצפה והתקרה של הדירות במבנה קרסו וכך גם קירות חיצוניים, עמודי התמך של המבנה נטו על צדם.

על פי כתב האישום, רשלנותו של הנאשם מתבטאת בכך שלא בחן כנדרש את כלל הצינורות הישנים אותם התבקש להחליף, לא זיהה מהו כל צינור ישן, לא זיהה כי בין הצינורות שחתך מצוי צינור קו ביניים ואף על פי כן החל בהחלפתם בצינורות חדשים. הנאשם לא זיהה את צינור קו הביניים אשר על פי התקן הוא אינו רשאי לעסוק בו. הנאשם לא סגר את זרימת הגז בכלל הצינורות אותם חתך, והמשיך בהחלפת צינורות הגז, תוך שימוש בכלי עבודה אשר עלולים לייצר ניצוץ, למרות ריח הגז החריף והגם שהיה עליו לחשוד כי ישנה דליפת גז ועלולה להיווצר אווירה נפיצה. הנאשם נמנע מלבקש סיוע מקצועי ולא הזעיק את כוחות ההצלה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות