'הוט' לא ניתקו לקוחה מהשירות – ויפצו

החברה הערימה קשיים על הלקוחה שביקשה להתנתק, והמשיכה לחייב אותה שלא כדין • השופט מתח ביקורת על התנהלות החברה ופסק ללקוחה פיצוי נכבד
מערכת אוביטר |
"מריטת עצבים". אילוסטרציה shutterstock

לקוחה של חברת הוט ניסתה במשך תקופה ארוכה להתנתק משירותי החברה, ללא הצלחה. סיפורים רבים נשמעים בשנים האחרונות על התנהלותה של חברת הוט ועל הקשיים שמערימה על לקוחותיה שמבקשים להתנתק.
אלא שבמקרה הזה הלקוחה לא ויתרה, והגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת. התובעת סיפרה שבחודש אפריל השנה ביקשה להתנתק, ואף התקשרה בחוזה עם חברה אחרת המספקת את אותם שירותים.
התובעת פתנה שוב ושוב בדרכי התקשרות שונות, על מנת להתנתק, אך הוט התחמקה מלמלא אחר הבקשה. בשלב מסוים הציעה לה החברה  להמשיך במתן שירותיה בתמורה לסכום נמוך יותר מהסכום בו חויבה עד לבקשת הניתוק. התובעת סיפרה שאמרה לנציג בטלפון שהיא מבקשת לחשוב על ההצעה, והוסיפה באותה שיחה והזהירה "ברחל ביתך הקטנה", שלא יחייבו אותה בינתיים.
בהמשך הופתעה לגלות כי על אף האזהרות, החברה המשיכה או חזרה לחייב אותה. הוט טענה מנגד כי באותה שיחת טלפון הסכימה התובעת לשוב ולהתקשר עמה, אך לא הציגה את השיחה המוקלטת.
השופט העמית יובל שדמי קבע כי הוא נותן אמון מלא בעדותה של התובעת, שלא נסתרה בראיה כבדת משקל מצידה של הוט. לאור זאת קבע כי התובעת זכאית לפיצוי ממשי ומרתיע בגין עוגמת נפש שנגרמה לה "כתוצאה ממריטת העצבים הכרוכה ברדיפה אחרי הנתבעת". אז הוסיף השופט ביקורת על התנהלות החברה: "התנהלות הנתבעת שגררה רגליים על מנת להקשות על התובעת להתנתק ממנה, ראויה לגינוי ולהרתעה".
בסך הכל קבע השופט כי התובעת זכאית להחזר בסך 391 שקלים אותו גבתה החברה שלא כדין, וכן לפיצוי בגין עוגמת נפש בסך 5,000 שקלים.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות