אישום: ניצל כשל במערכת להמרת מטבעות וירטואלים והרוויח מאות אלפי דולרים

שמואל דז'בינסקי נאשם בביהמ"ש המחוזי בירושלים בכך שהצליח להמיר מטבעות וירטואליים שגנב דרך ניצול כשל במערכת הממוחשבת. בדרך זו גרף לכיסו 833 אלף דולר עליהם גם לא שילם כל מס
ביטקוין
צילום אילוסטרציה של המטבע הוירטואלי ביטקוין: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד שמואל דז'בינסקי בגין עבירות גניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והשמטת הכנסות בכוונה להתחמק ממס. דז'בינסקי הצליח להמיר מספר פעמים את אותם מטבעות וירטואליים שרכש בשל כשל במערכת.

עפ"י כתב האישום, דז'בינסקי ניצל כשל בתוכנה של מערכת החברה הקנדית Coinpayments, המהווה, בין היתר, פלטפורמה מקוונת לאחסון וסחר במטבעות ווירטואליים מסוגים שונים. דז'בינסקי שזיהה כשל טכני במערכת, המיר מספר פעמים את אותם מטבעות וירטואליים באמצעות הפלטפורמה של החברה, וכך גנב ממנה מטבעות וירטואליים בשווי של כ-833 אלף דולרים.

נוסף על כך, במטרה להסתיר ולהסוות את מקורם של המטבעות הווירטואליים שגנב, עשה הנאשם פעולות שונות ביניהן העברת המטבעות הווירטואליים לכמה "ארנקים" וירטואליים ומכירתם במספר הזדמנויות. תמורת המטבעות הללו הרוויח כ-100 אלף שקלים.

הנאשם, נטען עוד, הפקיד בחשבון הבנק שלו סכומי כסף שונים שקיבל בתמורה למכירת המטבעות הווירטואליים בסכום הנמוך מ-10 אלף שקלים במטרה להימנע מדיווח על סכומים אלו בבנק. במשך שנה השתמש הנאשם בכסף שקיבל ממכירת המטבעות הווירטואליים להוצאות שוטפות ולבילויים שלו ושל בני משפחתו.

כתב האישום מייחס לדז'בינסקי גם עבירות מס. על פי הפרקליטות, במטרה להתחמק מתשלום מס, השמיט דיווח על הכנסתו. כמו כן, בשנת 2018 לא הגיש הנאשם דו"ח למס הכנסה. במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה לחילוט 24 אלף מטבעות וירטואליים מסוג ריפל וכן סכום של כ-200 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות