ערעור על פסק הדין שקבע כי אין זכויות יוצרים לסרטי פורנו

חברת 'סקס סטייל' הגישה ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום מאוגוסט האחרון, שקבע כי סרט פורנו לא מוגדר כיצירה המוגנת בזכויות יוצרים • לטענתם פסק הדין הוביל לתוצאה "אבסורדית, לא סבירה ולא הגיונית"
מערכת אוביטר |
דרך ארוכה ומפותלת למצוא אי חוקיות. אילוסטרציה shutterstock
דרך ארוכה ומפותלת למצוא אי חוקיות. אילוסטרציה shutterstock

חברת 'סקס סטייל' הגישה בשבוע שעבר ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בהרצליה, שדחה את תביעתם כנגד בעלי אתר פורנו שעשה שימוש ביצירה שלהם ללא אישור.  החברה דרשה פיצוי בסך חצי מליון ש"ח, עבור שימוש ב-15 סרטים.
בית המשפט קבע בפסק הדין כי אין זכויות יוצרים על הסרטים, מכיוון שיש ביצירה אי חוקיות והיא נוגדת את תקנת הציבור. לדעת בית המשפט סרט שיש בו פורנוגרפיה מפורשת הוא בגדר "תועבה" ולכן הפצתו היא עבירה וליצירה אין זכויות יוצרים.
את הערעור הגיש עורך דינם של 'סקס סטייל' – נחום גבריאלי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', ואת המשיב, בעלי אתר הפורנו SexBlue, מייצג עו"ד אריאל דובינסקי.
החברה טוענת בערעור כי מדובר בהכרעה שגויה היוצרת תוצאה אבסורדית ומסוכנת. לטענתם פסק הדין פוגע בזכות הקניין וכן בזכות לחופש הביטוי. לדבריהם הוא מתיר לפיראטים לעשות שימוש חופשי בסרטים פורנוגרפיים.

"נגיב בהתאם". עו"ד דובינסקי. צילום: ענבל מרמרי
"נגיב בהתאם". עו"ד דובינסקי. צילום: ענבל מרמרי

לדבריהם, "התוצאה של פסה"ד אבסורדית, לא סבירה ולא הגיונית, לא צודקת ולא מידתית, במיוחד כאשר בימ"ש
קמא עושה דרך ארוכה ומפותלת מבחינה משפטית למצוא אי חוקיות במעשי התובעת ולהצדיק את שלילת זכות היוצרים שקיימת לה בסרטיה, רק כדי להתיר לנתבע להמשיך לעשות בחופשיות בדיוק את אותה פעולה שנטען כי אינה חוקית".
עוד ציינו המערערים כי, "הבחירה של בימ"ש קמא להכריע בתובענה זו כאילו היתה שאלה משפטית טהורה היא טעות. היא הניבה פסיקה המנותקת מן העובדות ויצרה חוסר צדק במקרה הספציפי הזה. בעיקר יצר בימ"ש קמא הכרעה גורפת ובלתי מידתית שלפיה כל סרט שבימ"ש קמא הגדיר כ"פורנו מפורש", אינו זכאי להגנה של זכות היוצרים הקיימת בו".
עו"ד אריאל דובינסקי המייצג את המשיבים בערעור: "הערעור טרם נמסר למשיב ולכשיתקבל נגיב בהתאם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות