חמש וחצי שנות מאסר לצעיר שתקף ערבים

במשך מספר חודשים חבורת צעירים מבאר שבע נהגו לחפש ערבים שמסתובבים עם יהודיות ולתקוף אותם באלימות קשה בעזרת מוטות ברזל, פטישים וסכינים • לפני זמן קצר גזר ביהמ"ש המחוזי 5.5 שנות מאסר על אחד ממובילי החבורה
מערכת אוביטר |
פושע חמוש בפטיש
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר 5.5 שנות מאסר על רז עמיצור, בן 20, אשר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בפרשה של תקיפות בני מיעוטים בבאר שבע במהלך החודשים פברואר- אפריל 2017.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה בפרשה זו ארבעה כתבי אישום נגד 6 נאשמים, בגילאי 17-20, כולם תושבי באר שבע. מעובדות כתבי האישום אשר הוגשו לבית המשפט המחוזי  נגד שלושה נאשמים מרכזיים עולה כי הנאשמים התארגנו במטרה לפגוע באנשים ממוצא ערבי השוהים בחברתן של נשים יהודיות, וזאת במטרה לעורר בקרבם פחד ובהלה וכדי למנוע קשרים אישיים בין הערבים ליהודיות.

הנאשם, רז עמיצור, הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, ועוד. כתב האישום המתוקן נגד עמיצור אוחז ארבעה אישומים, שרקעם דומה, לפיהם דקר הנאשם באמצעות סכין באירוע אחד והנאשם יחד עם אחרים תקפו במוט ובפטיש בני מיעוטים אשר שהו כאמור בחברת נשים יהודיות, זאת כדי לעורר בהם פחד ולמנוע קשרים אישיים.   

ביקש מצית ותקף

כתב האישום מפרט כיצד באחד המקרים ישבו עמיצור ושניים נוספים בישיבה בה הוא לומד והשתתפו בשיעור תורה. אז אחד הצעירים סיפר לעמיצור שבפארק יש ערבים שמסתובבים עם יהודיות. השלושה יצאו לפארק כשהם מצוידים במקלות ופטישים, פנו לאדם שסברו כי הוא ערבי, היכו אותו ובעטו בו לאחר שנפל. לאחר שנמלט משם, חזרו השלושה לישיבה.

במקרה נוסף תקפו החבורה מכונית בה נסעו 2 נערות ואדם בו חשדו כי הוא ערבי, ניפצו את שמשות המכונית וזרקו אבנים על הנוסעים. במקרה אחר עמיצור התקרב למכונית בה שהו גבר ואישה. עמיצור ביקש מצית מהאישה, וכשהדליק את הסיגריה בחן את פני השניים. כשהסיק שמדובר בערבי ויהודיה התרחק מעט, הוציא סכין ודקר את הנהג בגבו, בצלעות ובבטן.

"הרוח החיה בקבוצה"

 בשלב הטיעונים לעונש, ביקש עו"ד יריב צרי, להטיל על הנאשם עונש מאסר משמעותי, זאת מאחר ו"הנאשם היה הרוח החיה בקבוצה, שביצעה את המעשים, כשהרציונל המשותף- פעולה מתוך מניע גזעני, בלא שגרמה לכך התגרות או מעשה כלשהו, מצד המותקפים, ואין מדובר בפעולה להגנה עצמית, אלא בתקיפה יזומה ומכוונת". ב"כ הנאשם ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן ולהטיל על הנאשם עונש של עבודות שירות. בית המשפט המחוזי (הרכב כב' השופט ואגו) קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל כאמור על הנאשם עונש של 5.5 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

לגזר הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות