עו"ד ג'יין חסון: "בתחום דיני המשפחה יש צורך לתמוך בלקוחות מעבר לייצוג הרגיל"

עו"ד ג'יין חסון מתמחה בדיני משפחה, מגשרת ונוטריון. מקצועיותה והקפדתה על כל פרט ופרט, ליווי, תמיכה אישית וזמינות שלעיתים מגיעה עד לשעות הקטנות של הלילה במקרי מצוקה או חירום מהווים עבור לקוחותיה עוגן בתקופות כה לא פשוטות בחיהם.
%d7%a8%d7%95%d7%aa%d7%99-%d7%95%d7%a8%d7%93 |
עו"ד ג'יין חסון

עו"ד ג'יין חסון בעלת משרד עצמאי, מתמחה בדיני משפחה לרבות ירושות צוואות ועיזבונות, עו"ד ג'יין חסון הנה מגשרת מוסמכת בדיני משפחה, נוטריון ומוסמכת לערוך ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד חסון בעלת ניסון רב בתיקים מורכבים ולא שגרתיים ובהיבטים השונים של דיני משפחה ביניהם, אלימות במשפחה, ניכור הורי, מזונות, משמורת, חלוקת רכוש, ועוד.

עו"ד ג'יין חסון מאמינה במקצוענות עד לפרט האחרון לצד ליווי מלא ואישי של הלקוח לאורך כל הדרך המשפטית והפרסונלית מרגע כניסתו למשרד ועד לסיום התיק.

עו"ד ג'יין חסון פועלת מתוך אמפתיה ואכפתיות אמתיים, היא זמינה ועומדת תמיד לשירות הלקוח ובמקרי מצוקה אף מצאה את עצמה מתגייסת בשעות לא שגרתיות. עו"ד חסון מעניקה שירותים משפטיים בשפות עברית ורוסית.

חריצותה והתמסרותה המוחלטת לעבודתה באו לידי ביטוי גם בכך שסיימה תואר במשפטים בהצטיינות נשיא.

עו"ד ג'יין חסון עלתה לארץ עם משפחתה כשהייתה בת 18.

כשהגיעה למדה תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת תל אביב מתוך רצון להכיר את המדינה ומתוך ציונות.

עוה"ד חסון מספרת: "תקופת ההסתגלות לא הייתה קלה, היו תקופות שעבדתי בשלוש עבודות במקביל על מנת לממן את הלימודים והיה לי את מחסום השפה. אך לא היה בכל אלה כדי מחסום על מנת להרגיש ישראלית ולהתחבר לארץ".

בשנת 2001 עו"ד ג'יין חסון עברה תאונת דרכים קשה ולאחריה חוויה מתסכלת בבית משפט ואכזבה מהייצוג כושל דחפו אותה ללמוד משפטים.

עו"ד חסון היא לא טיפוס שחוויות לא נעימות עוצרות אותה או גורמות לה להרים ידיים, נהפוך הוא, התקופה הקשה דחפה אותה לממש את עצמה אישית ומקצועית ולהפוך לעורכת דין לימים.

"אחרי שסיימתי תואר ראשון הייתי מעורבת בתאונת דרכים והתהפכתי עם הרכב, יצאתי עם שברים וציפתה לי תקופת שיקום ארוכה. במהלך שנה הייתי מושבתת מה שנתן לי את הזמן להבין לאן אני רוצה להמשיך, בנוסף תביעת הפיצויים שהגשתי שהייתה אמור להסתיים בכמה מאות אלפי שקלים נגמרה בכמה עשרות אלפי שקלים בגלל ייצוג כושל, מה שהיה מאוד מסתכל ומקומם. האירוע חידד לי עד כמה חשוב לי להגיע למקום אליו תמיד ייחלתי ואיחלתי לעצמי ולהיות עורכת דין. והנה היום אני שם".

עו"ד חסון מסבירה כיצד היא רואה את תחום דיני המשפחה ומדוע היא התמסרה לו למרות ואולי דווקא בגלל האתגרים הגדולים, "תחום דיני המשפחה הוא מאתגר, לוקח המון משאבים ומשפיע גם על החיים האישיים. הלקוחות מגיעים אלי כשהם במצב אישי לא פשוט, בעיקר נשים. מהרגע שמתקבלת החלטה להתגרש ועד הרגע שאלה יוצאים לפועל מתחוללים הרבה אירועים ונעשית דרך ארוכה ולעיתים מאוד מייסרת ומאיימת עבור הלקוחות. נוצרים מצבים שבהם יש צורך לתמוך מעבר להיותי עו"ד ומעבר לייצוג הרגיל. ישנם לקוחות שחווים אלימות, התנכלות או ניכור הורי, אני תומכת בהם בנשיאת המטען הרגשי הכבד שמוטל על כתפיהם".

עו"ד ג'יין חסון

"לפעמים אני מקבלת שיחות מלקוחות בשתיים בבוקר שאומרות לי – הוא מרביץ לי מה אני אמורה לעשות? אומנם במשרד כבר במפגש הראשון אני מכינה לכל התרחישים האפשריים במיוחד את הנשים, אבל ברגע האמת הן לעיתים הולכות לאיבוד ואני חייבת להיות זמינה. אני לא מפסיקה ייצוג או שיחות בשעה שמונה בערב, זה לא קורה, אני לא מסוגלת, ולכן הטלפן שלי פתוח גם אל תוך הלילה וכשמתקשר אלי לקוח במצוקה בשעות הקטנות אני שם לתת מענה".

עו"ד ג'יין חסון עם כל ניסיונה המקצועי עדיין נתקלת בתיקים קשים שגורמים לה זעזוע, היא מספרת על תיק מסוג זה שמתנהל כעת, "אני מטפלת כעת בתיק של אירוע ניסון לרצח שקרה. שם לקוחה הודיעה לבעלה כי מעוניינת להתגרש, הזוג אף החל במו"מ. וכשהבעל הבין שפני האישה לגירושין הוא החליט לדקור אותה. הוא חיכה לה בחמש בבוקר מתחת לבית וכשהיא יצאה לעבודה הוא התנפל עליה ודקר אותה מספר פעמים. עד היום הלקוחה לא מבינה איך הצליחה להינצל, היא מתארת רגעים בהם הייתה בטוחה שהיא לא תשרוד".

"לשמחתי הלקוחה נצלה, והאיש נמצא במעצר עד תום ההליכים. ובימים אלה מתגבשת תביעה נזיקית כאשר ביסודה מתואר נזקי נפשי צמית בשיעורים גבוהים עקב האירוע".

לעו"ד חסון תיקים מאתגרים בכל רבדים של דיני המשפחה, לא רק בגירושין. היא מספרת על תיק תחום דיני ירושות, צוואת ועיזבונות .

"ישנו תיק שכבר סיימתי שהיה מאתגר. לקוחה שלי שהייתה עובדת זרה ממולדובה, עבדה אצל קשיש ערירי. לימים אותו קשיש קבע בהוראת מוטבים בקרנות שנצברו על שמו את העובדת הזרה ואילו בצוואה שערך את דירתו הוריש לאחייניתו. דובר על הכספים בקופות שהגיעו לכדי סך של 450,000 ₪. לימים הקשיש נפטר והאחיינית הגישה תביעה לביטול הוראת מוטבים בטענה כי עת קבע אותה היה לא כשיר. לאחר בירור ובשל סיכויה הקלושים, האחיינית נסוגה מתביעתה ובכך זכתה הלקוחה בסך האמור של 450,000 ₪ ".

– איך את רואה את תפקידך כעורכת דין?

"להיות המבוגר האחראי ולקחת את המושכות לידיים. לקוחות מגיעים אלי לא פעם בתקופה קשה בחייהם, היכולות לקבל החלטה לא תמיד פשוטה עבורם. תפקידי הוא להרגיע את הרוחות ולפעול בצורה ניטרלית ולא מובלת רגשית עד כמה שניתן. אני מסבירה ללקוחות מה נכון להם ושלא תמיד מלחמה תפתור את הדברים אלא שיח".

"אני מאמינה גדולה בגישור. אני אומרת ללקוחות- לתביעה בבית המשפט תמיד ניתן להגיע, מצו קודם כל את הכלים הגישוריים. כשגירושין מסתיימים בגישור זה לטובת כולם, לטובת בני הזוג שמתגרשים ובטח ובטח אם יש ילדים זה לטובתם. כשמגיעים אלי לקוחות בפעם הראשונה בין אם גבר או אישה לרוב אציע להזמין את הצד השני לשולחן הגישור".

– מה מייחד אותך כעורכת דין?

"ראיית טובת הלקוח ולא טובתי האישית. כמובן ששכר הטרחה בגישור לעומת שכר הטרחה בערכאות משפטיות הוא נמוך בעשרות אלפי שקלים אבל בשבילי זה לא שיקול. עוד דבר מהותי עבורי הוא התמיכה והליווי האישי שאני נותנת ללקוחות ".

עו"ד חסון מגלה מה התחביב הלא שגרתי שלה, כשמכירים את עו"ד חסון מבינים שהתחביב כמו ההתנהלות המקצועית שלה נובע מאופייה האמיץ והמוכנות שלה לעשות כל דבר עד הסוף, "התחביב שלי הוא לרכב על אופנוע, מדי פעם לצאת למסלול ולפרוק אנרגיות ומטענים שצברתי בעבודה".


 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות