בעל הדירה הסתיר מהשוכרים ליקויים – יפצה אותם ב-25 אלף שקלים

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים קבע כי בעל הדירה יפצה את הדיירים משום שהסתיר כי הנכס מועד לפיצוצי מים אך למרות תקלות קודמות לא החליף את הצנרת: "הנתבע לא הביא לידיעת התובעים מידע חשוב"
דניאל בן חמו |
נאלץ לישון מחוץ לבית. אילוסטרציה shutterstock
נזקי מים. אילוסטרציה shutterstock

רשמת בית משפט לתביעות קטנות בירושלים, אביגיל ון קרופלד, פסקה כי בעל דירה שהסתיר משוכריו כי הדירה מועדת לפיצוצי מים ישלם להם כ-25 אלף שקלים פיצוי כולל רכיב של עוגמת נפש.

התובעים שכרו דירה מהנתבעים והגישו תביעה בגין נזקים ועגמת נפש שנגרמו מפיצוץ בצנרת ובגין כך שלא יודעו על כך שהדירה מועדת לפיצוצי צנרת. התברר כי הצנרת מועדת לפיצוצים והיו אירועים קודמים של פיצוצי צנרת לפני שהתובעים נכנסו להתגורר בדירה. חרף זאת הנתבע לא החליף את הצנרת ומבחינתו העדיף להזמין את הביטוח בכל אירוע.

הנתבע הודה בפה מלא שאחרי הפיצוץ שארע בזמן מגורי התובעים הוא קיבל המלצה מקצועית להחליף את כל הצנרת של הדירה, אך סרב לעשות כן. לדבריו, הוא לא חייב לעשות כן ובשביל זה יש ביטוח.

נפסק פיצוי בגין נזק שנגרם בשל פיצוץ בצנרת הדירה בשבת ובגין עגמת נפש. נקבע, שהנתבע לא הביא לידיעת התובעים שהוא החליף מקטע אחר מקטע בצנרת הדירה בכל פעם שהיה פיצוץ, על חשבון חברת הביטוח, ולא הביא לידיעת התובעים שהם נכנסים להתגורר בדירה מועדת לפיצוצים.

״הנתבע", נכתב בפסק הדין, "הסתיר מהתובעים מידע חשוב לגבי מצב הצנרת והיות הדירה מועדת לפיצוצים. מתקבלת טענת התובעים שלו היו יודעים על המצב לא היו שוכרים את הדירה. התובעים זכאים לפיצוי גם בגין הפיצוץ שארע וכל הנלווה, הרטיבות והעובש, תביעת הפינוי בעקבות הפניות לתקן שגרמה למצוקה אצל התובעים. כך גם דבריו של הנתבע לגבי נזקים בסכומי עתק שגרמו התובעים, ללא בסיס. ניתן משקל גם לכך שלאחר הפיצוץ הנתבע לא ראה לנכון להחליף את כל הצנרת למרות המלצה מפורשת מאיש מקצוע לעשות כן והשאיר את התובעים לגור בדירה מועדת לפיצוצים על כל המשתמע מכך״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות