נוטריון החתים מאושפזת בבית חולים שלא כדין ורישיונו הותלה ל-70 יום

היחידה לדין משמעתי במשרד המשפטים התלתה את רישיון הנוטרון ל-70 ימים, ונתנה קנס כספי של אלפי שקלים לאחר שהוא החתים אישה מבוגרת על הצהרה בבית חולים, ללא קבלת אישור רפואי על מצבה
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
התמונה מתוך אתר היחידה לדין משמעתי במשרד המשפטים

בדיון שהתקיים לאחרונה בבית הדין המשמעתי, הוחלט כי נוטריון, אשר החתים אישה מבוגרת על הצהרה בעודה בבית החולים, פעל שלא כדין. המקרה העלה מספר קשיים בעבירות משמעת שביצע הנוטריון.

הראשון והבולט מבניהם הוא כי על פי התקנות, היה עליו לקבל אישור רפואי כי החותמת כשירה משפטית לביצוע הפעולה (צלולה ולא תחת השפעת תרופות וכדומה). אך במקרה זה הנוטריון לא ביקש ולא קיבל אישור רפואי כאמור, ובכל זאת החתים את האישה על המסמך.

בנוסף לכך, המסמך עליו החתים הנוטריון את האישה המאושפזת הוכתר בכותרת "הצהרה", בעוד בפועל מדובר היה בצוואה, דבר שהיה מנוגד לרצונה של האישה.

פעולותיו אלה של הנוטריון נבדקו על ידי היחידה לדין משמעתי, אשר החליטה כי יש מקום להגיש נגדו קובלנה משמעתית.

בעקבות זאת ביקש הנוטריון להגיע להסדר טיעון.

בהסדר הוחלט כי הנוטריון ישלם קנס בסך 7500 שקלים, וכן התליית רישיונו ל-70 ימים, החל מה-20 ביוני 2020.

יחד עם זאת, בעת הדיון בבית הדין המשמעתי ועל אף הסדר הטיעון, ביקש הנוטריון לקזז את ימי הקורונה מהימים שניתנו להתליית רישיונו.

התביעה התנגדה בתוקף, בטענה כי נסיבות התקופה (משבר הקורונה) גולמו זה מכבר בהסדר הטיעון שגובש. עוד נטען, כי העבירה של החתמת אדם שנמצא בבית חולים על מסמך נוטריוני, ללא אישור רפואי, היא בין עבירות המשמעת החמורות שישנן.

היחידה לדין משמעתי במשרד המשפטים ממונה על אכיפת הדין המשמעתי בעניינם של בעלי המקצועות, שההסדרה והפיקוח על פעילותם הינה בהסדרת ופיקוח משרד המשפטים: נוטריונים, שמאי מקרקעין, חוקרים פרטיים, מתווכים ורואי חשבון. היחידה החלה את פעילותה באוגוסט 2014, במטרה לרכז במקום אחד את הטיפול המשמעתי בכל בעלי מקצועות אלה, על מנת ליצור אחידות בנושאים משיקים, להתוות מדיניות משותפת ולשפר את השירות הניתן לציבור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות