מנהל מטבח שהתפטר לאחר התעמרות תובע מאולם אירועים כחצי מיליון שקלים

בעל האולם ובנו נהגו, לטענתו, להשפילו ליד העובדים, דבר שהחריב כל סיכוי לסמכות מולם, לא שילמו לו שעות נוספות ולא הפרישו עבורו לקרן השתלמות
מעיין לביא |
מטבח מוסדי, אילוסטציה. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: יעקב נאומי, פלאש 90

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה תביעה על ידי עובד באולם אירועים נגד החברה, בגין התנכלות וסביבת עבודה פוגענית, פיצוי בגין לשון הרע וגמול שעות נוספות. התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אסתי עוקב, דורשת מהחברה כחצי מיליון שקלים.

התובע עבד כחמש וחצי שנים כמנהל מטבח באולם האירועים, עד לאחר שלטענתו נאלץ לסיים את העסקתו לאחר שמסכת ההתעמרויות והפרת זכויותיו, אותן חווה במהלך העסקתו, הגיעה לשיאה. במסגרת תפקידו כמנהל מטבח היה אמון על בישול והכנת כל המנות אשר הוגשו לאורחים באירועים, אחריות על רכישת מצרכים וחומרים הדרושים לעבודת המטבח וניהול עבודתם של עוזרי הטבח ועובדי המטבח הכלליים. את עבודתו החל בצהריים וסיים בשעות הקטנות של הלילה. לעתים הוא גם עבד משמרות כפולות מהבוקר.

על פי התביעה, במהלך השנים בהן עבד בנתבעת, היה עובד שעות נוספות רבות ואף במשמרות ערב בימי שישי, ומיד לאחר מכן משמרות בוקר ביום שבת, אך מעולם לא קיבל גמול בעבור השעות הנוספות או בעבור העבודה בשעות המנוחה השבועית, ובעלי אולם האירועים אף התעלמו מחובותיהם כלפיו מכח צו ההרחבה בענף האולמות, ולא הפרישו עבורו לקרן השתלמות. פרט לכך, במהלך כל תקופת עבודתו היה חשוף למסכת התעמרויות חוזרות ונשנות מצד בנו של בעל האולם אשר היה הממונה הישיר עליו.

בתביעה צוין, שכאשר הוא היה מלין בפני בנו של בעל האולם על כך שהעובד הזר אינו עובד, דבר אשר פגע בתובע באופן ישיר שכן נאלץ לבצע את כל העבודה בעצמו, זה השיב לו בכעס ״אל תתערב׳ זה עניין שלי״, לא אחת אף היה מרכל בנו של בעל האולם עם העובדים האחרים באמירות כגון ״תגיד לו שישתה מים קרים יירגע״ בהתייחסו לתובע, צועק על התובע באוזני עובדי הנתבעת ״תיזהר ממני אל תשים לחם אמרתי לך״ כמו גם שלל רב של גידופים, איומים והשפלות.

"יוזכר כי תפקידו של התובע היה הרי מנהל המטבח והעובדים שבו, כפועל יוצא מזלזולו הבוטה והפומבי של הנתבעים בתובע בכל הזדמנות ובכל עניין, נמשכה תחת רגליו של התובע כל שמץ של סמכות ומעמד אל מול העובדים אותם אמור היה לנהל, וכך אף העובדים תחת אחריותו והפועלים הזמניים החלו לפנות כלפיו בזלזול ולבטל את בקשותיו במהלך העבודה, דבר אשר פגע בשמו, כבודו ומעמדו של התובע באופן בלתי הפיך", כתבה עו"ד עוקב בתביעה.

עוד נכתב בתביעה על אחד האירועים, שהיוו עבורו את קו פרשת המים: "התובע הפיל מגש ועליו שיפודי ברזל על הרצפה, מיד הסתער בנו של בעל המקום אל תוך המטבח, תוך שהוא מנצל את ההזדמנות לנקום בתובע על כך שהשיב למפקח הכשרות על היעדרותו של המשגיח, וצרח על התובע בפני כל עובדי הנתבעת אשר שהו במקום באותה העת: ״אתה תשבור לי דברים במטבח?? עוד פעם תעשה דבר כזה אני אשלח אותך קיבינימט״.

עוד הודגש בתביעה, כי לאחר שנאלץ לסיים את עבודתו בעל כורחו, לאחר שגם חלה הרעה במצבו הרפואי בשל ההתעמרויות, שלחה עו"ד עוקב מכתב לנתבעת אך האחרונה לא טרחה להשיב. כעת דורשת עו"ד אסתי עוקב, פיצויים בסך כחצי מיליון שקלים, בין השאר בגין פיצויי פיטורים, שחרור והעברת בעלות תגמולים בקופת גמל על שם התובע, פיצוי בגין אי תשלום לקרן השתלמות דמי הבראה ופיצוי בגין עוגמת נפש עקב התנכלות וסביבת עבודה פוגענית ועוינת.
___________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%a1%d7%aa%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%a7%d7%91

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות