רכשה סיגריות בכרטיס אשראי גנוב – וזוכתה

האישה הוכיחה כי לא מתקיים אצלה היסוד הנפשי של העבירה, מאחר וחשבה כי הכרטיס שייך לאמו של ידיד, שעבורו רכשה את הסיגריות • השופט התרשם מעדותה של הנאשמת וזיכה אותה משני האישומים: "התרשמתי מבחורה צעירה, חסרת תחכום, אשר השיבה לכל שנשאלה"
מערכת אוביטר |
כרטיס אשראי קניות
אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בקריות זיכה לאחרונה אישה שהואשמה בעבירות הונאה בכרטיס חיוב, וכן עבירה של התחזות כאדם אחר במטרה להונות.
כתב האישום מפרט כיצד באחד הלילות ביוני 2016, התפרץ אדם בשם יואב גילל, המכונה וובה לדירת המתלוננת ונטל ממנה את כרטיס האשראי שבבעלותה וכן את רישיון הנהיגה שלה. בהמשך אותו הלילה פגש וובה את שי בן ברוך, עלה לרכבו, והשניים אספו את הנאשמת. בטווח הזמנים שבין 04:01 ועד 05:52 ביצעה הנאשמת, בצוותא עם וובה, מספר עסקאות אשראי בכרטיס האשראי של המתלוננת, תוך שהיא מציגה עצמה כבעלת הכרטיס באמצעות רישיון הנהיגה של המתלוננת.
את רוב הרכישות ביצעו השלושה בתחנות דלק באזור חיפה והקריות, כשהרכישות הן בעיקר קופסאות סיגריות וכן משיכת מזומן. לא היה ספק כי הנאשמת ביצעה את העבירות, והיא לא כפרה בעובדות כתב האישום, אלא שלטענתה עשתה זאת לאחר שוובה אמר לה כי הכרטיס שייך לאמו וכי הדברים נעשים בהרשאתה.
לפיכך, המחלוקת הייתה האם התקיים בנאשמת היסוד' הנפשי הנדרש בעבירות שיוחסו לה. השופט יוסי טורס הסביר כי שתי העבירות בהן הואשמה האישה מצריכות יסוד נפשי של "עבירות מטרה", כלומר – יש להוכיח כי האישה פעלה כך מתוך מטרה להונות.
בעדותה בבית המשפט תיארה הנאשמת את אירועי הלילה. לפי עדותה היא בילתה עם חברתה אסתר במועדון בחיפה ובשלב מסוים וובה ושי שלחו לה הודעת טקסט בה שאלו אם היא מעוניינת לבוא ולשתות עמם אלכוהול בים. הנאשמת הסכימה והשתיים פגשו בשני הגברים באזור הקריות. בשלב זה וובה הציג בפניה כרטיס אשראי ורישיון נהיגה של אישה וטען כי מדובר בכרטיס של אמו וביקש ממנה לבצע באמצעותו רכישה של בקבוק אלכוהול וסיגריות. הנאשמת טוענת שהאמינה לוובה כי מדובר בכרטיס של אמו ולכן נכנסה לחנות לבצע את הרכישה, אך לאור השעה המאוחרת לא ניתן היה לרכוש אלכוהול ולכן קנתה רק סיגריות.
כאמור השופט קבע כי לא התקיים היסוד הנפשי, וגם כי לא התקיים התחליף בדמות "הלכת הצפיות", ולכן האישה זוכתה משני האישומים. "התרשמתי מבחורה צעירה, חסרת תחכום, אשר השיבה לכל שנשאלה, לא התחמקה משאלות (אף קשות) והרושם הכללי שהותירה היה שעדותה אמינה", סיכם השופט טורס.
להכרעת הדין המלאה לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות