בקשה לייצוגית: שילמו יותר כסף למלון נטול ילדים ומצאו שם ילדים לרוב

ההבטחה לחופשה במלון בים המלח היתה מפתה – שקט, שלווה ובלי ילדים עד גיל 18 שיתרוצצו בכל פינה. המציאות התגלתה כמו החופש הגדול בבריכה הציבורית
נעמה כהן |

כמה פעמים רצינו שקט מילדים כאשר יצאנו לחופשה? יש כאלו שישמחו אפילו לשלם על זה יותר כסף. באחרונה הגיש עורכי הדין אדי בליטשטיין ותומר אפלדורף בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מלון ספא קלאב בים המלח ואתר האינטרנט Hotels.co.il שמשווקים "מלון למבוגרים בלבד", תמורת סכום גבוה יותר, אך כשמגיעים למלון מגלים שבפועל לא מדובר במלון למבוגרים בלבד. הנתבעים בתיק עדיין לא הגישו כתב הגנה.

על פי בקשת האישור לתביעה ייצוגית, הן המלון והן אתר האינטרנט (המשווק את המלון ובתי מלון נוספים) מטעים את הלקוחות המעוניינים בחופשה במלון ספא קלאב בים המלח, משום שבאתרי האינטרנט של שתי המשיבות מפורסם שמדובר במלון למבוגרים בלבד או שכניסת ילדים מתחת לגיל 18 איננה מותרת. עבור הפריווילגיה הזאת, שהייה במקום שקט יותר, שבו לא שוהים ילדים, המלון גובה מחיר גבוה יותר ביחס למלון אחר, השוהה באותו קומפלקס, ושבו שהיית ילדים מותרת.

עם זאת, כשהאורחים מגיעים בפועל למלון, לאחר ביצוע ההזמנה והתשלום, הם נאלצים לגלות שבפועל לא מדובר במלון למבוגרים בלבד, ושאכן בשטח המלון, לפחות בחלקו, שוהים ילדים מתחת לגיל 18.

עורכי הדין אדי בליטשטיין ותומר אפלדורף, שהגישו את הבקשה, הגדירו את הקבוצה שבשמה תנוהל התובענה הייצוגית: ״כל לקוח ו/או בן/ת זוגו אשר הוטעה לסבור כי חופשה במלון פרימה ״ספא קלאב״ תהא חופשה ללא נוכחות ילדים עד גיל 18 בשבע השנים האחרונות, עד למועד הגשת התובענה לאחר אישורה״.

התובעים שמאחורי התיק טוענים כי רק כשהגיעו לים המלח, ממטולה הרחוקה, התברר להם לדאבונם כי מצגים לחוד ומעשים לחוד ולובי הכניסה, הבריכה, הבר בסמוך ללובי ו(במועדים מסוימים) וחדר האוכל, משותפים למלון הצמוד – שאין בו כל מגבלת גיל. הם נאלצו לסבול מרעש בלתי פוסק הנגרם מטבעם של ילדים, שאף נכנסו לאזורי הספא. "לא לכך הסכימו המבקשים ולא לכך פיללו, ובאופן דומה שאר חברי הקבוצה שייצוגה מבוקש", נכתב בבקשה על ידי עורכי הדין בליטשטיין ואפלדורף, שהוסיפו כי אילו היו יודעים הלקוחות כי תיאור המלון אינו תואם את המציאות, הם מלכתחילה לא היו מזמינים חופשה במלון זה, ומשכך נזקם הממוני שווה ערך למחיר ששילמו בגין החופשה. וודאי שלא היו מסכימים לשלם את הפרמיה הנוספת שמשלמים הלקוחות בעבור השהות במלון נטול ילדים לעומת מלון ללא כל מגבלות גיל.

בנוסף,, למבקשים אף טרם נזק שאינו ממוני. "המבקשים סבורים כי המתואר לעיל מקנה לחברי הקבוצה עילות תביעה טובות כנגד המשיבות, ובכלל זה עילות של הטעיה, חוסר תום לב, הפרת חוזה, עשיית עושר ורשלנות וסעדים הצהרתיים, צווי עשה ומנע ופיצויים כספיים בגין נזקים ממוניים ושאינם ממוניים".

בתביעה מצוין כי בקשת האישור מגובה בתלונות רבות של לקוחות אשר שהו במלון ספא קלאב בים המלח בשנים האחרונות.
___________________________

עורך דין אדי בליטשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות