אישום: בעל גן ילדים שכח תינוק ברכב ולא עדכן את האם

יעקב וילנה קטובסקי, 67 מרחובות, נאשמים בעבירות של חבלה בנסיבות מחמירות והפרת חובה של אחראי לאחר ששכחו את התינוק בן ה-8 חודשים במשך שעות ברכב ולאחר מכן מנעו ממנו טיפול רפואי
נעמה כהן |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד יעקב וילנה קטובסקי, בני 67 מרחובות, בגין חבלה בנסיבות מחמירות, הפרת חובה של אחראי ושיבוש מהלכי משפט. יעקב קוטובסקי מואשם גם בגרימת חבלה ברשלנות. העבירות בוצעו כלפי תינוק בן 8 חודשים לאחר שנשכח ברכב.

על פי כתב האישום, הנאשם הפעיל גן ילדים בבעלותו בביתו ברחובות. בגן היו שתי קבוצות גיל, שאחת מהן תינוקיה שמנתה 6 תינוקות בני פחות מגיל שנתיים וקבוצת בוגרים שמנתה כ- 9 ילדים. הנאשמת גרה במבנה בחצר הבית.

בתמורה לסידור המגורים, הייתה הנאשמת אחראית על טיפול בתינוקות בתינוקיה באופן יומיומי. כחלק מהשירות שניתן לרשומים בגן, הסיע הנאשם כל בוקר, ברכב הסעות מספר תינוקות וילדים מביתם אל הגן ובחזרה. לפני כשלושה שבועות, הסיע הנאשם תינוק בן 8 חודשים לגן והשאיר אותו ברכב ההסעות. רק בחלוף כ- 4.5 שעות, באקראי, הבחין הנאשם כי שכח את התינוק ברכב. בשלב זה, הכניס הנאשם את התינוק לגן והפציר בנאשמת לעזור לתינוק.

רבע שעה, לאחר כניסתו לגן, שיתף הנאשם את הנאשמת בלבד, בכך ששכח את התינוק ברכב. הנאשמים הבחינו כי מצב התינוק חמור, שהוא מחוסר הכרה, ראשו שמוט והוא אינו מגיב לסביבתו. הנאשמים ביצעו מעשים שונים בניסיון להשיב את התינוק להכרה.

למרות זאת, בפרק זמן של כשעתיים ורבע, מנעו הנאשמים מהתינוק קבלת טיפול רפואי, ובכך גרמו לו חבלה ונזק מוחי ורפואי נוסף לנזק שנגרם לו בגין הימצאותו ברכב שעות ארוכות, כך נטען באישום. בפרק זמן זה, ביצעו הנאשמים, בין היתר, את הפעולות הבאות: הנאשם השכיב את התינוק על ספה, הכניס לפיו בקבוק חלב, בלא תגובה מצד התינוק; הנאשם ניער את הבקבוק בפיו של התינוק, ללא תגובה מצידו; הנאשמת הפכה את התינוק על בטנו וטפחה על גבו וישבנו כאשר היא שופכת על ראשו וגופו מים, ראשו של התינוק נשמט; הנאשמת עיסתה את חזהו של התינוק; הנאשמת נדנדה ונענעה את התינוק בין ידיה וברכיה; הנאשמת הפשיטה את התינוק מבגדיו עד שנותר עירום; הנאשמת הזיזה את פניו של התינוק וסטרה על פניו; יחד עם מטפלת נוספת הכניסו השתיים לפיו של התינוק כפית והפעילו לחץ על לשונו על מנת לאפשר כניסת מים לגופו וזאת במספר הזדמנויות ולפרקי זמן ניכרים.

בהמשך, נטען, יצאו מהגן הנאשמת, כשהיא מרימה את התינוק בידיה, והמטפלת הנוספת. כאשר שהו השתיים בחצר הגן, הן ביצעו בו מעשים שטיבם אינו ידוע במדויק.

על פי האישום, רק לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו של התינוק, ומסר לה בכזב כי התינוק אינו חש בטוב כי הוא הקיא פעמיים, הוא חלש ועייף וסובל משלשולים. עוד מסר הנאשם כי התינוק היה עייף וישן בשעות פעילות הגן עד לשעה 10:00 בבוקר, אז ניסו להעיר אותו, והוא פתח מעט את העיניים. אמו של התינוק ביקשה להחזירו לביתם. מיד לאחר השיחה, נכנסו הנאשמים והמטפלת לחדר התינוקות, חיתלו את התינוק והלבישו אותו. אחר כך עזב הנאשם את הגן כשהוא נוטל את התינוק והסיע אותו לכיוון ביתו. כשהנאשם הגיע לבית התינוק, אימו של התינוק הבחינה כי מצבו חמור. בהמשך הובהל התינוק באמבולנס לטיפול נמרץ לבית החולים כשהוא במצב קשה ונזקק להחייאה בחדר מיון.

מיום האירוע ובמשך שבועיים, סבל התינוק מתרדמת עמוקה, פרכוסים, קיבל טיפול רפואי אגרסיבי ושהה בטיפול נמרץ. בשל הדיווח הכוזב של הנאשם, התקשה הצוות הרפואי לגלות ממה נגרם הנזק החמור לתינוק, ולכן נאלץ לבצע בדיקות אבחנתיות מיותרות שגרמו סבל ניכר לתינוק ולהוריו. "במסגרת ניסיונותיו הרבים של הצוות הרפואי לאבחן רפואית את הגורמים שהביאו למצבו החמור של התינוק", נכתב בכתב האישום, "ביקשו הרופאים מאמו של התינוק לברר מול הגן פרטים מדויקים אודות יום האירוע. אימו של התינוק פנתה לנאשם שהסתיר ממנה את שאירע. בהמשך, אף הנאשמת שוחחה עם אימו של התינוק ולא מסרה לה פרטים אודות האירוע. לפני כשבוע, הועבר התינוק לשיקום ונדרש להשגחה צמודה".

בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים נגדם. "הנאשמים", נכתב בבקשת המעצר, "בהיותם מטפלים בתינוקות וילדים הפרו בצורה בוטה את האמון שניתן בהם על ידי הוריו של תינוק בן 8 חודשים אשר הפקידו בידיהם את היקר להם מכל. מסוכנותם… נובעת מכך שבעת היותם אחראיים על שלומו של התינוק, בחרו המשיבים בחירה מודעת, להסתיר את התוצאות החמורות של מעשי משיב 1 הרשלניים…. בפרק הזמן של שעתיים ורבע, בו מנעו המשיבים מא' טיפול רפואי הולם, הם חבלו בו חבלות נוספות מעבר לנזק שנגרם לו בהיותו ברכב סגור. משך כל אותו פרק זמן יכלו המשיבים להעדיף את טובת התינוק, אך הם העדיפו למלט את עצמם מאחריות ובכך גרמו להידרדרות נוספת במצבו הרפואי".

עוד נכתב: "המשיבים פעלו תוך הסתרת מידע ומסירה מכוונת של מידע כוזב להוריו של התינוק אשר שיוועו לקבל מהם כל פרט מידע שיכול לסייע בטיפול הרפואי בתינוק. מעשים אלה מלמדים כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרורם של המשיבים יביא לשיבוש הליכי משפט ומקימים עילת מעצר נוספת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות